• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stolar med integrerat trepunktsbälte

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Någon som har koll vilka bilmodeller som har trepunktsbältet integrerat i framstolarna och som skulle passa bra i en husbil.
 
F

F.d. 29989

Guest
Sv: Stolar med integrerat trepunktsbälte

Dethleffs Magic + en drös av deras modeller = Aguti-stolar.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Stolar med integrerat trepunktsbälte

Kan du inte lägga in ett foto på dom, det låter intressant även för min del när jag blev tvungen att ändra mina stolar.
 

jasno

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025
Sv: Stolar med integrerat trepunktsbälte

Jovist kan det vara snygt och bekvämt. Dock lite smolk i bägaren. OM stolsinfästningarna inte är byggda för de krafter som uppstår vid en krock (30-50 g) så kan man lika gärna åka utan bälte för då slipper man få stolen som klämmer en mellan rutan och stolen. Dessutom är det mer att skära upp när resterna skall ut ur bilen. Det är mycket troligt att infästningarna inte håller om det inte var Belt in Seat stolar från början. Kraven på stolsinfästningarna är väsentligt högre när krockkrafterna skall tas upp i stolen.
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Sv: Stolar med integrerat trepunktsbälte

Ja det är viktigt att tänka på styrkan i infästningen. Jag ställde frågan för att de fotöljer som sitter framme i bilen kunde vara lite mindre för att få mera rymd i husbilen. De som är på plats nu är stora och skrymmande och har integrerade bälten.
 

Bilagor

  • 12.JPG
    12.JPG
    117,1 KB · Visningar: 23
F

F.d. 27074

Guest
Sv: Stolar med integrerat trepunktsbälte

Skulle rekommendera buss eller lastbils stol av nyare snitt
Hör med Hölö skroten tex
 
Toppen