• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

F

F.d. 55396

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Det är kul att följa med Er som som har humor tråkigare med Er som kör med påhopp.

Ni kan väl visan "Stockholm är Stockholm nordens Venedig"

Stockholmskommunerna är väl bra att ha när småkommunerna ute i landet får hjälp.

En hälsning till västkusten och Göteborg vinterdiset och dimmornas stad ni har ju redan bestämt Er att vara Sveriges baksida. BK Häcken hur ni än vänder Er så har ni (Stockholmsslang) Häcken Bak.

Visan fortsätter "Stockholm är Stockholm städernas stad"

Med vänlig hälsning.
Kjelle Stockolmare / Numera boende i Falkenberg.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

:msn_lightning::msn_stormy::msn_rainbow:SVERIGE är fantastiskt fint, var man än befinner sig, man blir aldrig mätt på nya vyer, det är synd att vädret är lite ojämnt, men det finns inget mysigare att sitta i husbilen och fika,
vid dåligt väder, och titta på detta storslagna, och ganska orörda sverige,så man får vara rädd om det vi förvaltar,sedan var man bor det kan kvitta det blir alltig,lika roligt att besöka nya städer.jag skall köra upp till norr, för där har jag aldrig varit,jag vill hellre ha semester i norden ,, mvh håkan
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Sanningen är faktiskt att hela Sverige är mycket fint med sin grönska stora skoga och ängar under sommarmånaderna som verkligen luktar.
Vintern i norr med den fina vita snön
Södra Sveriges lanbruk.
Storstäder tycker jag inte om, men stockholms skärgård går inta avför hackor.
Kattegatts sandstränder öarna i bohuslän. Sverige har otroligt mycket att erbjuda. Att diskutera vilken stad som är finast är lämpligare att göra vid ett stort bord med sill och snaps med folk ifrån olika delar av landet. Att ingen tar illa vid sig samma som Sverige och Norge historier. Alla ställe har något att erbjuda av olika intressen därför har vi just husbil. Fast en av mina drömmar är att åka Göta kanal.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Sanningen är faktiskt att hela Sverige är mycket fint med sin grönska stora skoga och ängar under sommarmånaderna som verkligen luktar.
quote]

Juan

Vackert skrivet jag kan bara stryka under med ett stort streck.
Vaknade upp och satte på datorn och såg att det stormade på klubbsidan :msn_lightning::msn_lightning:

Tittade sen ut genom fönstret och såg verkligheten, -20 och ett gnistrande landskap.
Tur att man kan ägna sig åt det som är viktig, planera vårens husbilresor och njuta av naturen.

Ha det bra i Spanien

/Bosse
 
F

F.d. 50195

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Yalla Yalla, du tycks vilja ta upp tråden igen!
Ja, Stockholm är en fin stad, men alldeles för mycket folk bara, 2 miljoner dryga :D
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Varför tror du det är så?
Jo alla vill ju vara vid gottebordet :D

Bosse
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

En fin stad i mina ögon SKALL ha vissa egenskaper;)

1. Inga jäkla parkeringsautomater eller liknande skit. Samt att det ALLTID finns gratisparkering i anslutning till alla affärer som behövs.
2. Om jag håller på med något "fix" hemma skall jag kunna köpa det som fattas inom 5 minuter (cyklandes).
3. Jag skall även kunna komma ut i naturen med hunden inom 5 minuter gåendes
4. Jag skall aldrig behöva stå i kö.
5. Jag skall kunna gå ut på staden och träffa folk jag känner dagligen.
6. Jag skall ha råd att köpa ett RIKTIGT hus på en normal lön
7. Vill jag köpa en tomt så skall en kommunal sådan kosta under 400.000kr
8. Om jag mot all förmodan skulle vilja åka till en storstad (hemska tanke) så kan jag nå tre stycken inom 3-4 tim.



Därför bor vi i Mjölby;);)
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Inget ont om Stockholm, men det bästa är att komma ut på E4-an för transport till dom centrala delarna av landet.
Tommy R
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
953
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Håller med om att Stockholm är en vacker stad! Ni kan också det är med att blinka när ni kör bil!
Här nere i Småland(Ljungby) vet folk inte var blinkern sitter, tror jag ska skicka upp alla på en snabbkurs i blinkersskola!
icon7.gif


mvh Birgittha
 
T

Teddi

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

detta släpande på allt salt bosse,,för att få ett riktigt bad:p
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

En fin stad i mina ögon SKALL ha vissa egenskaper;)

Därför bor vi i Mjölby;);)

Bor själv ute i spenaten med hästhagar på promenadavstånd, har cykel , träffar folk jag känner :D 30 min från lilla Stockholm. För det är trots allt en liten fin huvudstad.

En del tycker om lite puls och andra gillar sömniga småstäder. Tur det hur skulle det annars se ut. Jag vet vad jag gillar:p:

Bosse
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

detta släpande på allt salt bosse,,för att få ett riktigt bad:p

Badar helst i grodhavet (mälaren) kan i gynnsamma fall komma över + 20 gr.
Slipper oxså salta kallsupar :p: mår så dåligt i magen när jag har försökt bada på baksidan.

Bosse
 
T

Teddi

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

mälaren??e de där de finns #ståplats#+:p kanske blivande ställplats för dom som fördärvar för andra,,haha,,ja bada igår på baksidan(öland),,gun-beth tog med sej saltkaret o dutta lite på mej,,
man vill ju inte ta nåra risker bosse:D de kändes bra faktiskt,,nu har ja ju ingen brist på salt,,vi fick åka hem för fotbollens skull,,helt underbart att följa detta från #framsidan#,,ja gillar din humor bosse,,en bristvara på vissa forum,,kram till din fru,,:D

missuppfatta nu inte fördärva bosse,,du om nån fixar platser till alla andra,,kram till dej,,,från gun-beth,,:D
 
Senast redigerad av en moderator:

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

gun-beth tog med sej saltkaret o dutta lite på mej,,
:D

Duttar man salt på en makrill så blir det som en inlagd siiiill :D:D

Snart är det midsommar så då passar ju bra. Skål på förhand och gla midsommar på er.

Bosse o Kerstin
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Yalla Yalla, du tycks vilja ta upp tråden igen!
Ja, Stockholm är en fin stad, men alldeles för mycket folk bara, 2 miljoner dryga :D

Åk dit under sommarmånaderna för då är nog många 08 på västkusten:D
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Briliant idé. Stockholm skall upplevas på sommaren, då ligger staden och vilar, och vi rika och dryga Stockholmare har då intagit våra sommar-villor på västkusten, gotland och skärgården.:p:

Bosse
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Ja tydligen vet 08-orna var det är vackrast i landet.:wink:
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Jag får väl använda den gamla klychan att 2 miljoner kan inte ha fel.

Såg en havsörn och fiskljuse igår på samma dag..... i vacker natur ett stenkast från city.

Hälsningar från spenaten.

Bosse
 

Döderhultarn

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2024
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Yalla Yalla ongör sig över att Stockholmarna betalar 8,8 miljarder netto till övriga landet. Men verkligheten är att Stockholm är Sveriges mest subventionerade stad. Jag har själv tre barn som alla är civilingenjörer. Oskarshamns kommun har betalat deras skolgång tom gymnasiet utan att ha fått in en skattekrona från dem. Efter studier i Lund och Uppsala flyttar de till Stockholm alla tre och pumpar in skattepengar utan att huvudstaden behövt lägga en krona på deras uppväxt och utbildning. Dom har dessutom massor av kompisar som gjort samma sak. Och tänk efter: Hur många välutbildade ungdomar känner du inte själv som gjort denna resa? Så det så!!!!;)
Håller annars med om att Stockholm är en underbar stad och hälsar gärna på mina barn och barnbarn men vill inte bo där själv. Trångt, köer, stress, för dyrt, m.m.
/Sture
 
Toppen