• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Undrar varför en sån Stockholmsfantast har ett Y i loggan? Om jag inte tar fel är det Ångermanlands kännetecken!
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

vi hyr ju ut isbrytare till er så slipper ni åka skridskor till jobbet,,:blabla:



era gosingar:msn_wink:

Teddi!
Jag har sett någonstans att du inte kan åka skridskor utan badbyxor :quest:
Kom upp till Hufvudstaden skall jag lära dig åka griller på riktigt.
Åland å tillbaks.

:msn_laugh:
 
T

Teddi

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

hej bosse,,du e för go:msn_laugh:,,men annars kallas de för svenska vikingar,,ja vet inte om ni har hört talas om detta så långt österut:blabla:,,vi badar nämligen med skridskor på ,,utan badbyxor:bock:
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Undrar varför en sån Stockholmsfantast har ett Y i loggan? Om jag inte tar fel är det Ångermanlands kännetecken!

Du är på spåret. Morfar kom från Docksta /Vibyggerå söder om Ö-vik och mormor från Liden och min farmor från Tåsjö i västra Ångermanland. Så det finns en förklaring där. Men som många gjorde på -40 talet drogs mina föräldrar till Stockholm och jag fick ynnesten att se dagens ljus på Sofhia ett stenkast från Stockholms stadion och Kungliga Djurgården. På den vägen är det och jag är glad för det....

/Bosse
 
F

F.d. 50195

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Själv är jag en äkta 08, ( född i stan) men när det flyttade in en massa bönder till stan så var det dax att flytta, det är 22 år sedan och är inget jag ångrat.
Nä skämt o sido det var skönt att slippa ekorrhjulet, men det är en fin stad bara man slipper bo där.
Väldigt mysigt att knalla runt en fin sommardag och glida in på någon uteservering och kolla på stressade stadsbor. :msn_laugh:

Jerry fd 08
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Är också en tvättäkta 08:a, fjärde generation t.o.m. Flyttade 1981 från stan och har efter några mellanlandningar hamnat i lilla Hjärnarp norr om Ängelholm. Kul att åka hem igen men lika skönt att åka ifrån. Det konstiga är att om jag kör bil i stan så blir jag Stockholmare och om jag ska ta T-banan så börjar jag gå snabbt när jag har 200 meter kvar och 100 meter kvar så småspringer jag :) Ränderna går aldrig ur, men visst är Stockholm vackert, speciellt att gå runt en sommarkväll är fantastiskt. Att sedan åka ut till brorsan på Ljusterö och njuta av skärgårn mmmm
 
F

F.d. 50195

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Arne, precis samma för mej, så fort jag passerar Hjulsta så växer hornen ut och bildjävulen kommer fram.
När vi åker tunnelbana så har jag fullt sjå med att tillrättavisa dottern när hon står fel i rulltrappan, försöker att gå på tunnelbanan utan att först släppa av avstigande först och vad pinsamt det blir när hon tilltalar någon i vagnen eller tittar folk i ögonen.:msn_laugh:

/Jerry
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

ja tror håkan att dom cyklar så mycke beror på att dom har inte råd med en bil,,en väldig dålig valuta som ingen efterfrågar,,tur att vi inte gått över till pesos,,:blabla:

Du har helt rätt där Teddi, vi stackars fattiga Stockholmare borde också få åtnjuta alla
rikedomar som bönderna har tillskansat sig i generationer.
Cykla !! vem har råd med det ? det får turister hålla på med.
Vi får bara gå njuta av Staden i all enkelhet, flanera , ta en pilo och hålla undan för stressade lantisar som inte har utevana :wink:

/Bosse
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Vi har åkt runt i stort sett hela Sverige både med husbil och i jobbet och jag hävdar att Stockholm är Sveriges vackraste och bästa stad.
Den har allt, fina omgivningar, skärgården, restauranger, bra nöjesutbud och mässor.
Kort sakt. Stockholm är bäst i mina ögon. Ligger också strategiskt bra för resor runt landet. Dessutom kör vi bil bättre än de flesta. :D

/Bosse

Bosse !
Har du tänkt på att det dessutom finns så bra lokala trafikföreskrifter i Sthlm. Jag tänker närmast på högerregeln, den verkar man inte ha infört överallt.
Hälsn
Harry Hymer :msn_photo:
:wideeyed:
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Ja, högerregeln verkar inte gälla överallt. Två gånger har jag blivit omkörd när jag saktat in vid helskymda korsningar där högerregeln ska gälla. Den ena gången kom det en bil från höger. Den omkörande passerade bara någon centimeter framför fronten på bilen från höger.
:wall:
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Om jag tvingas besöka Stockholm så gör jag en "yalla barra".
//W
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Arabiska: försvinna fort som f-n.
//W
 
T

Teddi

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

ja vet inte om bosse lagt ner,:msn_laugh: han kanske inte orkar mer,,men ja tror ayalla-ayalla är en indianstam,,vi har också en sådan nere i sverige,,frölunda kallar dom sej, men dom bara krigar,,
häromdan va dom uppe i karlstad ock slogs mot en annan stam,,ock vann,,krig är inte bra,,har för mej att ni har en stam i erat land också,,

de blåste ifrån öster en tidning som hette "fjollträsks allehanda",,ja titta lite i den,,en gratistidning,,förstår ja mycke väl:bock:

där stod nåt om A:I:K: ja kunde inte finna va de stod för,,men ja googla på det ock fann--
allmänheten--i--kompetensutveckling,,:blabla:

ka de vara riktigt??:bock::mh4::mh4::mh4:,
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

ja vet inte om bosse lagt ner,:msn_laugh:

quote]

Här läggs inte ner, men man måste ju bidra till nationalprodukten också, så simma lungt.
Eftersom ni törstar efter lärdom så skall jag hjälpa till med följande:


Ett litet språklexicon för den oinvigde

En Yalla Yalla kan vara en drink
4cl konsentrerad flädersaft
3st limeklyftor
6cl vodka eller gin

Kan också betyda ”kom igen” ” vi drar” ”skynda dig kompis” på arabiska

yalla yalla soundtrack lyssna och njut (håll i hatten) gubbar! :msn_laugh:

/Bosse
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

ja vet inte om bosse lagt ner,:msn_laugh: han kanske inte orkar mer,,men ja tror ayalla-ayalla är en indianstam,,vi har också en sådan nere i sverige,,frölunda kallar dom sej, men dom bara krigar,,
häromdan va dom uppe i karlstad ock slogs mot en annan stam,,ock vann,,krig är inte bra,,har för mej att ni har en stam i erat land också,,

de blåste ifrån öster en tidning som hette "fjollträsks allehanda",,ja titta lite i den,,en gratistidning,,förstår ja mycke väl:bock:

där stod nåt om A:I:K: ja kunde inte finna va de stod för,,men ja googla på det ock fann--
allmänheten--i--kompetensutveckling,,:blabla:

ka de vara riktigt??:bock::mh4::mh4::mh4:,

Det stämmer alldeles utmärkt, och fler borde tänka på att utveckla sin kompetens.
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

AIK är väl inget Stockholmslag vad jag har förstått:blabla:
 

Bilagor

  • images_dif.jpg
    images_dif.jpg
    12 KB · Visningar: 262
Senast ändrad:
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad

Beror på hur man ser det. I den här tråden snackar vi 08-or och AIK passar in som 08-klubb. Annars är det ett Solnalag vilket jag alltid brukar poängtera då jag själv är född och uppvuxen i Solna. Å andra sidan grundades AIK hemma hos en Isidor Behrendz som bodde på Biblioteksgatan i Stockholm.
Massa hälsn
Harry Hymer :msn_photo:

AIK.jpg
 
Toppen