• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stensjö by i Småland

Döderhultarn

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2024
Sv: Stensjö by i Småland

Ja Anette! Vi menar samma parkering ända frammevid husen. Förresten Peter Gärdehag som du nämnde är en gammal lärarkollega och kompis till mig. Han är ju aktuell med filmen Kokvinnorna som nu går på bio och som kommer på Svt om ca ett halvår.
/Sture
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Stensjö by i Småland

Kul att du känner Peter! Han är helt underbar!
Så skön!!! Har gett mig många goa skratt genom åren!:cool:

För ett par år sen hade vi bokat Peter till /N :s möte uppe i Grövelsjön. Terje Hellesö, fotograf och författare hade ringt till Peter ett par månader i förväg och bokat en föreläsning där han skulle berätta om hur han producerade filmen "Hästmannen".

Dagen innan tänkte Terje, att det är nog bäst att jag ringer och kollar Peter eftersom han inte hade hört av sig.
Peter hade givetvis inte en "aaaaning" om att ha skulle vara uppe i Grövelsjön dagen efter.:wub:

Dessutom var han på fest när Terje ringde, och det dröjde ju tills mitt på dan efter innan han kunde sätta sig i bilen och köra från O-hamn till Grövelsjön. Det gick nog i 200 knyck en stor del av vägen, i Mora hade han fått syn på en polisbil, och var tvungen att köra ett varv extra i rodellen för att inte riskera att hamna framför polisen!

Han kom fram ungefär tio minuter innan föreläsningen skulle börja...:)

Men gjorde som vanligt en helt otrolig föreläsning, och vi skrattade gott åt hans berättelser!

Varje gång vi träffas så minns han väl hur min tös rev ut allt han hade i sina köksskåp när vi var hemma hos honom en gång för längesen, hon var väl bara 10 månader eller nåt då!

Peter Gerdehag vill jag nog titulera en av Sveriges främsta kulturlandskapsfotografer vid sidan om den ende konkurrenten, Tore Hagman.

Mästerlig!

/Annette
 

Döderhultarn

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2024
Sv: Stensjö by i Småland

Det du berättar Anette förvånar mig inte. Sån är Peter. Han spränger gränser och hittar miljöer och situationer som snart inte finns längre och så filmar han eller fotar dem. Sist jag pratade med honom i en periodpaus på hockeyn så frågade jag om han kände dig eftersom ni är kollegor. Han fick nåt varmt i ögonen och blev väldigt entusiastisk. Han sa att du var mycket speciell. Vad kan han ha menat med det?
/Sture
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Stensjö by i Småland

:D
Inget allvarligt, jag lovar...:)

Skämt åtsido, jag är väl kanske lite av en katt bland hermelinerna, ensam tjej bland all naturfotograferade gubbar, och med en vilja av järn samt en åsnas envishet....ger kanske intryck på en del...:D
 
Senast ändrad:

Döderhultarn

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2024
Sv: Stensjö by i Småland

Det var väl ungefär så Peter uttryckte det fast i mer positiva ordalag. Ungefär samma sköna uppfattning jag fått om dig här på forumet.
/Sture;)
 
Toppen