• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Startbatteri?

joni

HBK Intresserad
Kommun
Höganäs
Hej
Det gäller en Fiat ducato 2.3 multijet2
Adria Coral XL 670 sp Plus
Jag har precis monterat ett lifepo4 som bodelsbatteri. Över blev ett : Varta 95Ah
Det blev monterat nytt när vi köpte bilen för ca två månader sedan. Är det någon idé att byta ut startbatteriet mot detta, eller sälja det.
Är det ett bra batteri som startbatteri?

Stefanjo

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
40921
Medlemskap
2025
Det beror ju på ditt startbatteri skick. Varta bodelsbatteri brukar funka som startbatteri. Jag sålde mina Varta 95ah ifjol höst på Blocket bildelar. Dom gick till 2 dieselbilar. När första köldknäppen kommer brukar en del startbatterier ge upp och då kan man sälja bodelsbatteri till bilägare.

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026
Startbatteri på Fiat modeller från 2007 brukar sitta i golvet framför förarstolen.

Engelsk video om batteribyte på bilarna med batteri under golvet.

Det skall även finnas en ändklack på höger sida av batteriet som går att flytta beroende på batteriets längd( om ingen kastat den ), bredd och höjd är viktigt samt att polerna sitter som tidigare batteri.

Senast ändrad:
Toppen