Det blev lite dyrare med monteringen än jag hade gissat på, men det var ju inte första gången det hände...
Kostnaden för monteringen blev straxt under 20 000:-, det tog dem ca 6 timmar längre tid än att montera ALKO. Så slutsummman blev
54 000:-, att jämföra med en prisgissning på 76 000:- för ALKO som jag fick hos verkstan som monterade solpanelerna.
När jag skulle prova dem hemma på garageinfarten började det med att kontrollpanelen larmade om att bilen stod så snett att det inte skulle gå att få den i våg. Vattenpasset tyckte att bänkskivan i köket var hyfsat i våg, både i längd- och sidled. När jag provade manuell styrning fungerade det bra, men med auto så åkte framhjulen upp i luften, till ändläget. Efter lite funderande på vad som kunde ha gjorts fel i monteringen, eller om något i styrelektroniken var trasigt, så började jag leta i manualen

och hittade ett litet kapitel på slutet om att ställa in vad som skulle anses som vågrätt. På andra försöket så blev det rätt, så nu är allt OK.