• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stödben dyrt från EP

Mamma

HBK Medlem (P)
Inlägg
419
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2024
EP stödben, Dom är värt varenda krona, har även haft punka flera gångar och bärgning folket har varit tacksamma för att det har hjälpt dom
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
EP stödben, Dom är värt varenda krona, har även haft punka flera gångar och bärgning folket har varit tacksamma för att det har hjälpt dom
Jag köper bra däck. På mina Volvosar jag haft genom tiderna, 19 år sen jag hade punka sist.

Kört husbil 5 år nu utan punka..... men husbilen har däck med högre lastindex än vad jag behöver. Kanske därför jag klarar mig...

Du verkar ha otur du.....
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.391
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Kul att se ngn som har provat dessa. Använder du dem för bara stabilisering eller du har försökt att ställa bilen i våg också? Hur stabila/starka är dem?
Både och.
De är hyfsat stabila så länge bilens däck har markkontakt.
Det är ingen skillnad på de som (enligt typskylten) lyfter 1,5 eller 2,5t.
Ingen av dem orkar lyfta 1,5t, gissar på hälften ungefär.

Det går ju att lyfta bilen ca 15cm fram utan att hjulen lättar.

Är det högre än så så har jag 2st tvåstegs hydrauliska domkrafter....
 

Hymer 584

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
38798
Medlemskap
2024
Intressant! Det finns en variant som är märkt 3 ton. Den har en motor på 180w, om man nu ska lita på de uppgifterna...
Hur ofta använder du dem? Hur Håller de om man använder de typ tre, fyra gånger om dagen?
Vad händer om man försöker lyfta hjulet från marken, stannar den eller går säkringen?
Gillar idén med tvåstegs hydrauliska domkrafter!
 
Toppen