• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

stänkskydd bak

Helene & Micke

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2025
Hej jag har en adriatik 660 sp -06 med det 244 chassiet .Jag funderar på att montera stänkskydd bak och det jag skulle vilja ha är lite tips på lite montering samt material.Tacksam för svar

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025
Sv: stänkskydd bak

Vi lämnade in vår Adriatik hos AGROMA i Billesholm o fick monterat både innerskärmar fram o stänkskydd bak. Innerskärmarna gick ner så pass mycket så dom fungerade bra som stänkskydd fram/Staffan

F

F.d. 11362

Guest

:mcride::mcride:Vi får tacka för din omtanke om oss från 4957 om det skulle regna. ha ha ..

J

Jimbo

Guest

Eller så köper du gummimatta och skär till själv. Det va det första jag gjorde på min bil för att dels skona medtrafikanter, släpvagnen och golvet på bodelen.

Enkelt och bra fästpunkter på mitt AL-KO chassie

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Eller så köper du gummimatta och skär till själv. Det va det första jag gjorde på min bil för att dels skona medtrafikanter, släpvagnen och golvet på bodelen.

Enkelt och bra fästpunkter på mitt AL-KO chassie

Hur skonas golvet på bodelen av en gummimatta som hänger längst bak på bilen? Jag förstår att medtrafikanter och släp skyddas.

En fråga till. Håller en sådan matta bakstammen renare?

Senast ändrad:
F

F.d. 11293

Guest

men stänket uppåt blir väl mindre med stänkskydd, vattnet eller snömodden "släpper" väl i nedre kant av däcket, och har man inte ett stänkskydd då hamnar väl sprutet en drygt halvmeter bakom däcket i undergolvet

F

F.d. 29925

Guest

Har sett bilar med en "gardin" utmed hela bakdelen, har även sett detta hos någon firma på nätet men kan inte komma på vad denna "gardin" heter på tyska, men det är där hos någon jag har kommit i kontakt med detta.

F

F.d. 53498

Guest

Problemet med dessa stora heltäckande stänkskydd bak är att dom river upp en oherrans massa skit som vi får i fronten när vi möter dom. Det som e bra för den ena e skit för den andra, tyvärr.

RULLAN

FD HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3082
Medlemskap
2022

Så här gjorde jag på min Adriatik Coral 690 2008. Stänkskydden fram är monterade tillsammans med innerskärmar från Bossing. Skydden bak är "hemkörda".

Leif

Bilagor

• 1 Hemmagjorda stänkskydd bak.jpg.JPG
    1 Hemmagjorda stänkskydd bak.jpg.JPG
    1,1 MB · Visningar: 174
  • 2 Infästningen i taket.jpg.JPG
    2 Infästningen i taket.jpg.JPG
    1,2 MB · Visningar: 163
  • 3 Stänkskydd fram bakifrån.jpg.JPG
    3 Stänkskydd fram bakifrån.jpg.JPG
    1,1 MB · Visningar: 147
  • 4 Bossings stänkskydd fram.jpg.JPG
    4 Bossings stänkskydd fram.jpg.JPG
    1,4 MB · Visningar: 151
J

Jimbo

Guest

Hur skonas golvet på bodelen av en gummimatta som hänger längst bak på bilen? Jag förstår att medtrafikanter och släp skyddas.

En fråga till. Håller en sådan matta bakstammen renare?

Måste ha uttryckt mig oklart.
Man köper en bit gummi-matta och skär ut egna stänk-skydd och fäster bakom bakhjulen och framhjulen om så önskas.

Antingen missförstod jag tråden om stänkskydd längst bak eller så misstolkades mitt inlägg =)

Mina sitter då precis bakom hjulen där de gör nytta.......längst bak på bakstammen har jag inte förstått vidden av riktigt än ?

Toppen