Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tyvärr är det ju detta som blivit konsekvensen av att alla stora husbilar parkerat där de egentligen inte får plats. Vi som har små bilar som lätt ryms i vanlig P ruta drabbas ju också av att allt fler P platser blir klass 1. Det finns ju faktiskt folk som bara har sin husbil att åka med åtminstonde sommartid och detta gör att man blir väldigt begränsad.Om det behövs en regering av de parkerade bilarnas storlek används redan målade rutor och annan skyltning.
Man behöver inte förbjuda PB2 för att reglera storleken på bilarna på en P-plats.
Stig Bor Bor vi i samma kommun eller? Vid 5:e vik på Getterön, vid fästningen, ankaret o apelviken finns det gratis platser avsedda för husbil Vid bl.a 1 o 3 vik är det också ok o stå med. Att dom sedan inte räcker till är en annan sak men så är det på många ställenHej
Nja, jag håller med i stort men att kommunerna alltid följer det kan diskuteras, i vår kommun är det byggt parkeringsplatser som är gratis för alla utom för husbilar (och på i stort sett alla andra är det husbilsförbud) och det byggdes en badbrygga för 36 milj utan att det tas någon avgift för att använda den så visst görs det skillnad på vem som ska betala och inte.
HejStig Bor Bor vi i samma kommun eller? Vid 5:e vik på Getterön, vid fästningen, ankaret o apelviken finns det gratis platser avsedda för husbil Vid bl.a 1 o 3 vik är det också ok o stå med. Att dom sedan inte räcker till är en annan sak men så är det på många ställen
Fotot är från Getterön 5:e vik
Visa bilaga 240846
Jag tror inte utländska medborgare behöver betala böter dom fått i Sverige, Sverige letar inte upp folk pga böter till skillnad från tex Tyskland. Dom utkräver de böter vi fått där.Undrar hur det gick för tysken som parkerat sin plåtis på klass-1 parkering i bilden ovan.
//Michael, medlem
Jo böter behöver de nog betala. Problemet är att man i Sverige inte får böter vid felparkering utan Felparkeringsavgift eller Kontrollavgift. Och det är svårare att driva in från utlandet.Jag tror inte utländska medborgare behöver betala böter dom fått i Sverige, Sverige letar inte upp folk pga böter till skillnad från tex Tyskland. Dom utkräver de böter vi fått där.
Det borde vara en självklarhet att ange priset i annonsen. Kanske admin på HBK fortsättningsvis kan kräva att priset anges i annat fall ta bort annonsen. I de fall förbokning krävs för natten så vore det logiskt att kräva en viss deposition också.Var i Falun i veckan.
Det finns nu två långa rader med husbilsplatser.
Mängder av skyltar som säger 20 kr.
Även på engelska med tider i AM PM, de tror nog det kommer Amerikanske husbilar som inte kan klockan med 24 h per dygn.
Kunde inte skanna swish så jag gick in och skulle betala.
Fick då reda på att om man skulle stå för natten skulle det bokas plats, på campingplatsens hemsida, men inget om priset.
Då det var få platser kvar skulle säkert en bokad nattplats blir dyr, så det fick blir adjö för Falun.
Kommer aldrig att gå på bokning med hemligt pris.
Roysan
Jodå. Utländska medborgare behöver absolut betala böter för bl a trafikförseelser i Sverige. Däremot klarar de sig från de felparkeringsanmärkningar eller kontrollavgifter som Sverige ensidigt och urdumt har infört. Dvs felparkering i Sverige har reducerats till ett sådant civilrättsligt ärende som i princip inte drivs in i något land. Detta informerar utländska motor- och andra intresseorganisationer givetvis sina medlemmar om. Så de står i princip fritt om det inte kan anses som ett trafikbrott. Då är ribban hög.Jag tror inte utländska medborgare behöver betala böter dom fått i Sverige, Sverige letar inte upp folk pga böter till skillnad från tex Tyskland. Dom utkräver de böter vi fått där.
Helsingborgs stad t.ex. har krav på flera miljoner kr som danskarna inte bryr sig om att betala. Troligtvis är det så att det kostar för mycket att driva in P-böter från utländska bilar som parkerar hur dom vill.Jag tror inte utländska medborgare behöver betala böter dom fått i Sverige, Sverige letar inte upp folk pga böter till skillnad från tex Tyskland. Dom utkräver de böter vi fått där.
Men svenska myndigheter är naturligtvis europamästare på att hjälpa till att driva in avgifter som svenskar blivit skyldiga utomlands.....Helsingborgs stad t.ex. har krav på flera miljoner kr som danskarna inte bryr sig om att betala. Troligtvis är det så att det kostar för mycket att driva in P-böter från utländska bilar som parkerar hur dom vill.
Är det en fråga eller ett påstående?Men svenska myndigheter är naturligtvis europamästare på att hjälpa till att driva in avgifter som svenskar blivit skyldiga utomlands.....