• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Ställplatser

Nyhlen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2025
Oavsett vad vi tycker i frågan så är det ställplatsägaren som avgör hur han vill ha betalt och om han vill acceptera bokning

Klaus Möhrpahl

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
20083
Medlemskap
2026
Tycker det är suveränt att kunna boka i förväg. Flera ställplatssidor är spärrade så du kan inte boka i veckor i förväg. Och andra har så du kan bara boka två dygn. Jag vet väl på ett ungefär vart jag skall köra nästa dag bara gå in och kolla finns det plats ok då bokar jag och kan komma dit sent och slippa vara orolig att det skulle vara fullt.

Roland L

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2025
I princip all trafikreglering har kommit till för att förbättra säkerket och minska störningar. Parkeringsreglering har blivit ett undantag. Åtskilliga andra faktorer har blivit tongivande. Både ekonomiska och diverse särintressen. Att t.ex. undanta pb2 har sällan något berättigande rent trafikmäsigt så länge den inte av utrymmesskäl är för stor för parkeringen i fråga. På samma sätt som det inte överallt går att parkera en lastbil.
Det är bara att beklaga att de som i kommunerna sköter sitt trafikreglerande uppdrag, i många fall gör det på gränsen till olagligt. Jag vågar påstå att i mer än hälften av landets kommuner sitter trafikingenjörer, eller motsvarande, som saknar relevant utbildning.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Om det behövs en regering av de parkerade bilarnas storlek används redan målade rutor och annan skyltning.
Man behöver inte förbjuda PB2 för att reglera storleken på bilarna på en P-plats.

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Om det behövs en regering av de parkerade bilarnas storlek används redan målade rutor och annan skyltning.
Man behöver inte förbjuda PB2 för att reglera storleken på bilarna på en P-plats.
Tyvärr är det ju detta som blivit konsekvensen av att alla stora husbilar parkerat där de egentligen inte får plats. Vi som har små bilar som lätt ryms i vanlig P ruta drabbas ju också av att allt fler P platser blir klass 1. Det finns ju faktiskt folk som bara har sin husbil att åka med åtminstonde sommartid och detta gör att man blir väldigt begränsad.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Japp, se min signatur:
"Oavsett hur lågt jag sätter ribban för förväntningar på andra människor, är det alltid någon som går raklång under."

Toppen