• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spårsändare - en vettig investering?

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Läste just tråden om hur Ingemar blivit bestulen på sin husbil och hoppas innerligt att allt ska lösa sig till det bästa för honom.

Samtidigt nämns spårsändare i ett par av svaren och eftersom jag under en längre tid funderat att skaffa en sådan skulle jag (och säkerligen många andra) vilja be några av er som redan införskaffat en sådan att dela med er lite av era erfarenheter kring denna typ av säkerhetsutrustning.

Tack på förhand.
Staffan
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Spårsändare - en vettig investering?

Om man tar en husbil av dyrare märke tror jag inte bara detta är ett plötsligt infall. Det är nog planerat och kanske på uppdrag åt någon.

Då förbereder de sig säkert och jag såg på "Dokument utifrån" för ett tag sedan, hur franska ligor skaffat sig handdatorer som enkelt kunde låsa upp startspärrar via OBD uttaget på de flesta bilar.
Vill de sedan att larm och spårsändare skall oskadliggöras då finns det massor av instrument för det också för en billig peng.
T.ex här ett exempel:
Billig Tragbar Handy Störsender, GSM Störsender Deutsch Vertrieb. Kaufen Tragbar Handy Störsender, GSM Störsender aus China Fabrik direkt! Cell Phone Jammer - Handy Störsender,WIFI Störsender,GPS Störsender,GSM Störsender,3g Störsender


Just GPS-tracker/larm är intressant... då vissa störsändare skickar ut falsk positioneringsinfo.

Sen får man väl skaffa en störningssändare som stör... ut störningssändaren...
Mer prylar skapar mer manualer och sladdar att lägga i lådan...:D

Bosse
 
Toppen