• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sorg i familjen

F

F.d. 55379

Guest
Nu har det hänt, det som inte får hända, vår unghund Doris som skulle fylla 2 år maj, har lämnat oss.
Hon fick svåra kramper som inte svarade på medicin eller andra insatser, så vi beslöt att hon skulle få somna in.
Saknaden är stor
Inger och Conny
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Sorg i familjen

Hej
Ska på min farbrors begravning i morgon på Bohus Malmön ,käns inte så besväligt han blev 89 år.
Nu är vi på Wiggersvik camping.
/Vidhem
 

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Inlägg
320
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2024
Sv: Sorg i familjen

Vet verkligen hur sorg känns, vår älskade dotter endast 36 år gick bort i cancer den. 14 mars och efterlämnade sig en dotter på 12 år på lördag. Sorgen är fruktansvärd jobbig. Men man får ta en dag i sänder, vissa dagar är okej o vissa är det inte alls. Men som dom säger att livet går vidare fast på ett annat sätt.
 
F

F.d. 53308

Guest
Sv: Sorg i familjen

Vad ledsamt, förstår er sorg då vi tvingats göra samma beslut för många år sen. Saknaden finns alltid kvar men med tiden blir det lite lättare och alla de lyckliga stunderna och fina minnena ni har av Doris börjar lysa igenom. Sök gärna upp dikten Regnbågsbron, brukar själv läsa den och låta tårarna rinna när saknaden blir för stor.
 

Åke & Meta

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Härryda
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025
Sv: Sorg i familjen

Ja det är fruktansvärt tungt när man måste ta ett sånt beslut även om det är bäst för våra fyrfota vänner.
Tog bort vår tre åriga Rottiskille för ett tag sen, saknar honom fruktansvärt fortfarande, blir bättre med tiden säger alla?
Kramar till er!
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Sorg i familjen

Det stämmer, på både gott & ont, att tiden läker "alla" sår...

Upp till var och en av oss att hantera, livet är fullt av sorg, men även fyllt av en massa Glädje!

Håller vi oss till hantering av våra 4benta, tog det typ 6år, men som sagt,
Maija är underbar! Kommer den dagen hon försvinner, tänka lika dant igen... :oops:

Vilket som, en bild säger mer än 1000ord!
 

Bilagor

  • Maija2.jpg
    Maija2.jpg
    90 KB · Visningar: 3
F

F.d. 51386

Guest
Sv: Sorg i familjen

Jag är uppväxt med hundar, enda sedan blöjtiden och har alltid älskat djur av alla dess slag (nja fästingar kanske står utanför den kategorin).

När jag själv fick familj var det otänkbart med husdjur pga arbete som tog på tok för mycket tid och jag sa konsekvent nej trots ständig påverkan från övriga tre i hushållet. Men så en dag......så kom det in en perserkatt i huset. Hur skulle jag fixa det här, hundmänniska som jag är? Tycket väl till att börja med att det var något som katten släpat in men redan efter ett par dagar så vaknade något inne i mig, den är ju helmysig!
Det tog inte lång tid innan den fanns en till i huset, ytterligare en perser och han trollband mig helt och har nu gjort så i 19 år.

Vi tar promenader varje morgon, äter frukost tillsammans, och fan ta mig om jag inte tänder braskaminen på morgonen efter filmjölken.....

Ni som brukar stå på Degerhamns ställplats har säkert sett oss någon gång ute och gå på morgonen, Totte och jag tillsammans. Nu vet jag att hans dagar är räknade pga av en förstorad hjärtmuskel men så länge han mår bra och tycker att livet fortfarande är kul får han hänga med. Men den dagen det händer så kommer saknaden vara enormt stor.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen