Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag är nybliven husbilsägare och på min Knaus 595 satt det hankook däck med bra mönster och inte allt för gamla bak, minns dock inte betäckningen men det var 8lagrade 112 däck, det första separerade i korden och blev ovalt på väg hem, det andra 100 mil senare...
Jag brukar inte vara gnällig vad det gäller däck i lägre prisklasser men nu ligger det fyra nya Michelin Agilis Camping hemma som jag ska kränga på ikväll lagom till nästa veckas semester.
//Rydh
Är det någon som har erfarenhet av Hankook Vantra LT RA 18 Cdäck? Verkar vara ett bra däck med lågt db värde till hyfsat pris...![]()
Håller med dig Michelin blir nog bäst i längden både va beträffar kvalite och ekonomi.
Hej
Har fått goda vitsord angående Hankook av en däckhandlare.
Jag överväger att prova dom.
/ Olle
Här pratar vi däck som ska tåla belastning Har själv Hankook back
Michelin fram
Pris skillnaden är marginel mellan dessa däck.
Har själv handlat däck på däck on line och det är bara skit för den fina däckhandlaren.
MEN Det är Michelin och Hankook som är köpta av däck on line .
hej ! har ingen erfarenhet av det nya däcket men föregångaren har jag kört på sen 10 5000 mil och fortfarande bra mönster kvar så där är inget att klaga på men fick skakningar eft 3000 mil 3 år mellan 75-80 km försökt balansera om skiftat bak o fram men inget hjälper ? så kommer köra på de i år sen blir det Michelin för min del !![]()
Jag hänger inte med i ditt resonemang riktigt men jag blev rekommenderad Hankook av"gummigubben". Och..lågt db,70..är ju en fördel. Förlåt min fråga med vad menar du med att M o H är köpta av dok? De e inte lätt de här!![]()
Det är ett välkänt problem att många däck inte håller sig runda och ger vibrationer, har inget med framvagnsinställningen att göra. Det ända man då kan göra är att byta däck, men även kolla fälgen så att den är rund. Därför rekommenderas en lättmetallfälg och ett kvalitetsdäck för fordon med komfortproblem.Hejsan
Det låter ju väldigt konstigt om vibrationerna skulle bero på däckens kvalitet?
Menar du att däcken med åren får olika mängd gummi runt däcket och att det är därför som det inte går att balansera bort? Den kanske beror på andra saker som framvagnsinställning, camber eller något annat i framvagnen...
Lycka till....
//Jonas & Cina
Det är ett välkänt problem att många däck inte håller sig runda och ger vibrationer, har inget med framvagnsinställningen att göra. Det ända man då kan göra är att byta däck, men även kolla fälgen så att den är rund. Därför rekommenderas en lättmetallfälg och ett kvalitetsdäck för fordon med komfortproblem.