Vittåker
HBK Medlem
Hejsan, här är ännu en som köpt en veteranbil. Varit utan husbil några år, hemskt, hade en Knaus -01:a tidigare. Jag har bara haft Solifern ett par dar men har börjat rota i "brevlådeinkastet". Fick bort luftrenaren, sen kunde man se motorn. Såklart har jag frågor till er erfarna.
Var häller man i motorolja? Finns bara en plugg,där sitter nåt jag tror är vevhusventilation...
Jag undrar också vad den lilla kylaren som sitter framför fläkthuset har för funktion, det sitter högst upp i motorutrymmet med två slangar in i kupèn.
Under bilen har jag satt dit ett par nya klammer på drivdamaskerna. De skvätte fett. Damasken på den högra yttre drivknuten saknar den stora klämman. Den har fladdrat fritt. Men det verkar som att klämman inte går att montera i efterhand, den ska sitta dold in i nåt vid hjulet ju....
Det finns glapp när man vrider fram och tillbaka på drivaxeln är det ok?
Såg att det hängde en droppe kylarvatten under vattenpumpens packbox brrr. Jag stoppar här med frågor så ni inte storknar he he....
Jag har lusläst era gamla inlägg om de här bilarna, utan all den info som finns där så hade det blitt ett dyrt ägande... Mvh/ Ingvar.
Var häller man i motorolja? Finns bara en plugg,där sitter nåt jag tror är vevhusventilation...
Jag undrar också vad den lilla kylaren som sitter framför fläkthuset har för funktion, det sitter högst upp i motorutrymmet med två slangar in i kupèn.
Under bilen har jag satt dit ett par nya klammer på drivdamaskerna. De skvätte fett. Damasken på den högra yttre drivknuten saknar den stora klämman. Den har fladdrat fritt. Men det verkar som att klämman inte går att montera i efterhand, den ska sitta dold in i nåt vid hjulet ju....
Det finns glapp när man vrider fram och tillbaka på drivaxeln är det ok?
Såg att det hängde en droppe kylarvatten under vattenpumpens packbox brrr. Jag stoppar här med frågor så ni inte storknar he he....
Jag har lusläst era gamla inlägg om de här bilarna, utan all den info som finns där så hade det blitt ett dyrt ägande... Mvh/ Ingvar.