• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snart semester

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Vad har ni för planer och förväntningar i år?
Hej Franken!
Vi börjar med en tur till Öland, sedan skall vi segla i bohuslänska skärgården under sommaren men tar upp båten tidigt. Mitten av september går kursen med HB över land till Grekland, kanske Kythira, kanske Kreta och kanske Gavdos som är slutmålet för vårt husbilsliv.:rolleyes: Förutsatt att "vi har kraften med oss" och hälsan förblir stabil.;)
:bye:Julian
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Hej Franken!
Vi börjar med en tur till Öland, sedan skall vi segla i bohuslänska skärgården under sommaren men tar upp båten tidigt. Mitten av september går kursen med HB över land till Grekland, kanske Kythira, kanske Kreta och kanske Gavdos som är slutmålet för vårt husbilsliv.:rolleyes: Förutsatt att "vi har kraften med oss" och hälsan förblir stabil.;)
:bye:Julian
Det gläder mig mycket att läsa om era planer. Ni tar verkligen ut det mesta av det bästa. Blir det en 90 dagars till Grekland ellersiktar ni på att övervintra ?

Personligen har jag en förhoppning om att du skriver och berättar om er vardag i Grekland,
Då du står för flera fina resereportage här sedan tidigare år.

Med en förhoppning om god hälsa

May the force be with you :)
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Vi skall i år besöka norra Sverige o Norge med sikte på Lofoten. Sverige på väg upp Norge på väg ner
Har varit som längst upp till vildmarksvägen tidigare
Kör ni E:45 upp ? Skulle vara trevligt om ni ville lägga ut er kommande resa med text och bild här på forumet. Det finns möjlighet att blogga om ni tittar I menyn.

Hoppas ni får en minnesvärd resa
 

Stefan51

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Falköping
HBK-Nr
13501
Medlemskap
2024
Till helgen åker vi till Öland 1 vecka sedan hem , senare blir det Varberg , och även Dalarna i år .
och naturligtvis även Ullared :)
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Det gläder mig mycket att läsa om era planer. Ni tar verkligen ut det mesta av det bästa. Blir det en 90 dagars till Grekland ellersiktar ni på att övervintra ?
Personligen har jag en förhoppning om att du skriver och berättar om er vardag i Grekland, då du står för flera fina resereportage här sedan tidigare år.
Med en förhoppning om god hälsa. May the force be with you :)
Det känns otryggt att planera för mycket med tanke på vad som hänt (händer) i vår omvärld de sista två åren men visst hoppas vi få övervintra, delvis på Kreta och delvis på södra Peloponnesos men omständigheterna får avgöra det kan bli 90 dagar också fast 2x 90 dagars resor (höst- och vår-resa) blir lite väl dyrt. Enkel resa går på närmare 13 000 kr. Så det gäller att nyttja tiden maximalt när man väl kommit ner. Att köra omkring där kostar mindre än personbil här hemma. Campingbudgeten lär bli den snålaste någonsin medans restaurangbudgeten lär bli motsvarande större.
Reseberättelser här på HBK, tror jag inte på men det finns andra forum.:)
"May the force be with you too!" Något många av oss kan behöva!
:bye:Julian
 
Senast ändrad:

boggi

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
32356
Medlemskap
2024
Har planer på att besöka Polska kusten i början av aug( frugan o jag fyller år). Söker en trevlig camping med eller nära strand och bra resturang med god o vällagad mat. Tacksam för tips. Kör 5 ton 8.5 m tar färja från Trelleborg eller Ystad
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Har ingen semester längre. Har besökt ”allt” i Sverige, Norge och Finland. Sett hela Europa och hoppas på att återse Marocko och Portugal som blir vår vinterförvaring under nov - april. 52 000 mil på mc söderut och i Norden. 6 husbilar och 11 år på Iberiska halvön gör att resandet känns inte lika viktigt längre men det är inte bättre att vara hemma i snö och kyla.
Så länge vi kan fricampa och inte behöver betala överpriser på campingar fortsätter vi.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.266
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Har planer på att besöka Polska kusten i början av aug( frugan o jag fyller år). Söker en trevlig camping med eller nära strand och bra resturang med god o vällagad mat. Tacksam för tips. Kör 5 ton 8.5 m tar färja från Trelleborg eller Ystad
Tänk på att du måste ner en bit i Tyskland för att komma vidare i Polen på polens västkust.
 
Toppen