• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snart semester

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.254
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
14 dgr hemma och fixa med huset, sedan den sena semestern ska vi försöka med Öland igen. I fjol skadade den ena hunden ögat så vi fick avbryta efter 3 dgr på Borgholm camping och veterinärbesök varje dag innan vi kunde dra oss hemåt.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Siktar mot medelhavet, Frankrike, Italien via moseldalen ner o Österrike hem. Bara nya bilen kommer nångång.
Det blir en bra sväng. Gjorde en liknande tur med motorcykel på 80-talet. Moseldalen är en favorit för oss. Hoppas bilen kommer i tid
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
14 dgr hemma och fixa med huset, sedan den sena semestern ska vi försöka med Öland igen. I fjol skadade den ena hunden ögat så vi fick avbryta efter 3 dgr på Borgholm camping och veterinärbesök varje dag innan vi kunde dra oss hemåt.
Öland är alltid charmigt om än överbefolkat av oss turister under delar av sommaren. Låter som en bra idé att åka lite senare på sommaren.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Ingen semester detta år då det blir lastbilskörkortsutbildning i ca5månader.
Vi får åka på helgerna istället. Jag vill ju testa nya kompressorkylen som monterats i helgen.
Skall bli skönt att slippa oroa sig för varm mat mm. :)

Ha det så trevlig ni som är lediga. :) :)
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.254
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ingen semester detta år då det blir lastbilskörkortsutbildning i ca5månader.
Vi får åka på helgerna istället. Jag vill ju testa nya kompressorkylen som monterats i helgen.
Skall bli skönt att slippa oroa sig för varm mat mm. :)

Ha det så trevlig ni som är lediga. :) :)
Gillar ju varm mat i sig ;) fast även kalkon är ju gott :D

Lycka till med körkortet.
 
F

F.d. 68090

Guest
Den 22 juni hämtar jag min livs första husbil och lämnar därmed (till viss del) sjöar och hav. Blir till att lära sig allt så i första hand blir det resor i Sverige. Vildmarksvägen står högt på årets önskelista och kanske borde jag "vallfärda" till Ullared? Några tips för en nybörjare på vägarna?
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Har semester nu. Strömstad - Göteborg på 14 dagar är planen. Med dagens diesel pris är det lagom med några mil/dag.

Vandrat på flera öar. Började med Kosteröarna. Nu är vi på Orust.

Vecka 25 börjar sommarjobbet.
Kan lika gärna jobba juli, augusti och slippa trängas på ställplatserna...
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Har semester nu. Strömstad - Göteborg på 14 dagar är planen. Med dagens diesel pris är det lagom med några mil/dag.

Vandrat på flera öar. Började med Kosteröarna. Nu är vi på Orust.

Vecka 25 börjar sommarjobbet.
Kan lika gärna jobba juli, augusti och slippa trängas på ställplatserna...
Ja ni rör er i en vacker del av Sverige. Det är även en favorit hos oss. Skulle vilja stanna någon natt på Malö familjecamping. Ser alltid lika mysigt ut där när vi har passerat. Vi åkte västkusten förra året och som du beskrev så var det fullt överallt.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Den 22 juni hämtar jag min livs första husbil och lämnar därmed (till viss del) sjöar och hav. Blir till att lära sig allt så i första hand blir det resor i Sverige. Vildmarksvägen står högt på årets önskelista och kanske borde jag "vallfärda" till Ullared? Några tips för en nybörjare på vägarna?
Jag tror inte du kommer att ångra dig med köp av husbil. Det är ett skönt sätt att luffa runt på. Vildmarksvägen är något överreklamerad, säger jag som är uppvuxen bland fjällen. Man gör även inskränkningar på hur man får stanna. Allt för att skydda fågelhäckning och renkalvning.

Ullared är ett måste även för mig, där kan jag botanisera bland fisketillbehör och bilvårdsprodukter. Det finns mycket att upptäcka i vårt vackra land. Förra året körde vi länsvägar i Dalsland och Värmland. Med flera samhällen där man tror man har förflyttat sig i en tidsmaskin. Sedan har du vårt vackra grannland Norge som är en favorit för oss inom ganska nära avstånd.
 
F

F.d. 68090

Guest
Jag tror inte du kommer att ångra dig med köp av husbil. Det är ett skönt sätt att luffa runt på. Vildmarksvägen är något överreklamerad, säger jag som är uppvuxen bland fjällen. Man gör även inskränkningar på hur man får stanna. Allt för att skydda fågelhäckning och renkalvning.

Ullared är ett måste även för mig, där kan jag botanisera bland fisketillbehör och bilvårdsprodukter. Det finns mycket att upptäcka i vårt vackra land. Förra året körde vi länsvägar i Dalsland och Värmland. Med flera samhällen där man tror man har förflyttat sig i en tidsmaskin. Sedan har du vårt vackra grannland Norge som är en favorit för oss inom ganska nära avstånd.
Ja Norge är ett perfekt resmål, har åkt skidor där och seglat längs kusten, vackert, spännande och ett väldigt trevligt folk vart man kommer. Gillar också att packa ryggsäcken och ge mig ut ett par dagar och då känns husbilen som den optimala basstationen. Och att hitta nya fiskevatten! Tack för goda råd, kan inte bli för många/C
 
Toppen