• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snart semester

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Har ingen semester längre. Har besökt ”allt” i Sverige, Norge och Finland. Sett hela Europa och hoppas på att återse Marocko och Portugal som blir vår vinterförvaring under nov - april. 52 000 mil på mc söderut och i Norden. 6 husbilar och 11 år på Iberiska halvön gör att resandet känns inte lika viktigt längre men det är inte bättre att vara hemma i snö och kyla.
Så länge vi kan fricampa och inte behöver betala överpriser på campingar fortsätter vi.
Med den reseerfarenheten så låter du nästan lite blasé. Jag gissar att du trivs rätt bra när ni kommer ut på vägarna. Hoppas ni får en behaglig resa
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Med den reseerfarenheten så låter du nästan lite blasé. Jag gissar att du trivs rätt bra när ni kommer ut på vägarna. Hoppas ni får en behaglig resa
I det här fallet kan blasé betyda uttråkad och det blir man av resan ner till Frankrike och norra delarna av Spanien och Portugal.
Men som sagt; är vädret bättre än hemma under vintern så är det helt OK.
Men åker man mycket, ser många sevärdheter, klättrar upp för Pyla, vandrar i Mont San Michele, irrar bort sig i Venedig, åker i grottor och Plitvice m.m. ett par gånger så blir det lite blasé.
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Vi bokade 10 dagar på Gotland i vintras. Nu ville några vänner haka på och då är biljettpriset nästan det dubbla...
Så vi får kryssa runt själva.

Sedan har jag lovat att köra en sväng till Ullared. Alltid lika roligt. Fru och barn springer in och är borta 5-6 timmar och själv sitter man i eller ur husbilen, njuter av solen, lugnet och några öl....

Och sist men inte minst får man väl besöka sommarstugan, bada lite tunna, klippa lite gräs och dricka några öl....
 

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
207
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
Hej
Tillbaka efter resa Kroatien Istirien Rabac Umag gott om plats kollade runt hotellen inga bilar från Italien inga på campingarna
åkte till Italien då slog mina tankar in nästan fullt långa köer in på campingarna caorle jesolo .
Diesel priser. Slovenien billigast 1,669 eur 17,85sek.Italien 2,189 Österrike 2,026-2,199 eur fuck 5 cent rabatt på priset. Tyskland 2,219eur Båt Trelleborg ner Broarna hem Bytte min danska p11 flaska gamla H 11 .17.85 eur. gav 32 kr kg i Kalmar.
405 mil ungefär 21 kronor per liter tankade för 9800 kr. ungefär samma sträcka 2021 Aug 450 mil 6938 kr. Kursen 10,70 för Eur
Lite trafik bra väder svalt på natten använde inte Ac . Varmt i vattnet 25 gr. Det var bra väder att åka slutet på maj och juni nu siktar vi på sept
om det är läge. Tankade med kort kursen var 10,54-10,74 för eur. såg att kursen forex 11,52. Växlade bank Rostock Hansa Center 10,65.Bra plats att stå över natten. Sväng in vid Calles forsätt rakt fram Bentwisch.
 

Hasse o Annika

HBK Medlem
Inlägg
225
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29150
Medlemskap
2024
Kör ni E:45 upp ? Skulle vara trevligt om ni ville lägga ut er kommande resa med text och bild här på forumet. Det finns möjlighet att blogga om ni tittar I menyn.

Hoppas ni får en minnesvärd resa
Hej om ni tänkt åka 45:an upp mot kiruna en bit efter Vilhemia upp mot kiruna väldigt mycket vägarbeten asfalt helt bort och nu bara bara grovt bärlager en mycket skakig färd hastighet 20-30 km/h. Trafiken dock gles. Stackars husbil
 
Toppen