• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Snart dags att skaffa elhusbil?

Sv: Snart dags att skaffa elhusbil?

Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid med 70 hk kraftverk - 215 HK mot vägen.
52,6 km/L
Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid en action - YouTube

Det verkar vara tillräckligt för en husbil.
Jag tycker också att det kommer ström för kaffebryggare, värme, dusch och "den ganzen mollevitten" :twitcy:

Förorening-fri eller minimerat är högt på listan för dieseldrivna bilar och en rationell diesel eller bensin ( gasol ? ) generator är en rimlig alternativ.
Hybrid plug-in har möjlighet att använda solenergi, etc.
WHO har nyligen anges att diesel oss / rök är cancerframkallande.
Oslo kommer att reagera på det med förbud.

Gamla dieselbilar - yt :(
Min är fron 1996 :o:

De här automaterna för elbilar börjar dyka upp på Rastställena i Tyskland! Drömsits för krögarna kanske. Ät något gott medan du tankar bilen med billig (?) elström! Jappe

Om några år lär de bli vanliga även i Trollhättans omgivning!

Ja elbilsutvecklingen har verkligen gått snabbt, för ca120 år sedan drev man ex elbilar ca7 mil, med dåtidens batterier, att jämföra med dagens ca10mil - kan man bli annat än imponerad?

El(-bilar) i Trollhättan, ja man kan väl aldrig vänta för länge på bilar från Trollhättan?

Tillbaka
Toppen