• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snabblåsventiler

Anki & Totte

HBK Medlem
Kommun
Timrå
HBK-Nr
9685
Medlemskap
2025
Som ny husbilsägare så blir jag lite fundersam över att inte hitta någon snabblåsventil för kyl och spis, ska det vara så? I vår husvagn hade vi i alla fall det. I bruksanvisning som följer med så står det att det ska vara installerade i bodelen och ha fri åtkomst. Vi har en LMC Relax -08 och jag har kollat överallt men kan inte finna några ventiler i bodelen, utan bara huvudkranen som finns ute vid gasolflasorna.
:confused::confused:

Hälsningar
Anki & Totte

Sv: Snabblåsventiler

På alle tyske husbiler jeg har vært inne i så er det stoppekrane for alle gasolforbrukere i kjöksbenken. Normalt er det 3 eller 4 slike på rad bak en dør i benken.

Tyvärr, jag har kollat överallt och det finns inga kranar så vida jag inte ska skruva bort skåpet

Jo då, det står så utförligt i handboken att det ska finnas, men inte var den finns. Det står även att den ska ha fri åtkomst.

Nu har jag i alla fall hittat den och den sitter under dubbelsängen, det kan man väl ändå inte kalla fri åtkomst:confused: eller...

Hälsningar
Anki

Tillbaka
Toppen