• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snabblåsventiler

Anki & Totte

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Timrå
HBK-Nr
9685
Medlemskap
2024
Som ny husbilsägare så blir jag lite fundersam över att inte hitta någon snabblåsventil för kyl och spis, ska det vara så? I vår husvagn hade vi i alla fall det. I bruksanvisning som följer med så står det att det ska vara installerade i bodelen och ha fri åtkomst. Vi har en LMC Relax -08 och jag har kollat överallt men kan inte finna några ventiler i bodelen, utan bara huvudkranen som finns ute vid gasolflasorna.
:confused::confused:

Hälsningar
Anki & Totte
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Snabblåsventiler

På alle tyske husbiler jeg har vært inne i så er det stoppekrane for alle gasolforbrukere i kjöksbenken. Normalt er det 3 eller 4 slike på rad bak en dør i benken.
 

Anki & Totte

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Timrå
HBK-Nr
9685
Medlemskap
2024
Sv: Snabblåsventiler

Jo då, det står så utförligt i handboken att det ska finnas, men inte var den finns. Det står även att den ska ha fri åtkomst.

Nu har jag i alla fall hittat den och den sitter under dubbelsängen, det kan man väl ändå inte kalla fri åtkomst:confused: eller...

Hälsningar
Anki
 
Toppen