• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SNÖKEDJOR TILL HUSBIL

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: SNÖKEDJOR TILL HUSBIL

Vi köpte snökedjor förra vintern, vi var på biltema o kollade först, men då fanns det inte till den dimensionen som är på våra däck, har inte i huvudet vilken dim det var, men vi fick tag på kedjor på HCJ till slut.
Vi har använt dom varje gång vi kört upp från E6 upp till Venabu där vi är varje vinter o åker skidor, en sträcka på ca 3 mil, jag brukar köra i ca 30-50 km/h brukar få stanna och dra till någon gång! Funkar perfekt!
/Annette
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: SNÖKEDJOR TILL HUSBIL

Hej! Hur kan dom vara så billiga för jag var på Mekonomen idag och där kostade dom 1770kr
Mvh Frank

Det måste ju vara överpris som de andra tar. Det är ju inte high tec precis.

Angående dimensionerna så hade dom ett papper i min butik som angav vilka andra dimensioner som motsvarande den lådan som jag köpte!
 
J

Jimbo

Guest
Sv: SNÖKEDJOR TILL HUSBIL

Körde med Biltemas kedjor på min gamla husbil i fjol, (3200 kg).

Var själv skeptisk till kvalitén men fick tillgång till Biltemas "siffror" dvs antal sålda respektive reklamationer. Kedjorna har dessutom funnits i sortimentet i många år så jag chansade........

Fungerade klockrent för mig......lätta att montera och demontera.....bra förspänning, sitter på plats.......

Jag tycker de fungerar tillfredsställande. Har doch inte kört längre sträckor på dem utan bara "i förebyggande" syfte inför svåra passager, backar etc.....
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: SNÖKEDJOR TILL HUSBIL

Jag har varit på jakt efter snökedjor under en tid.
Har kollat upp Biltemas, tyvärr har dom inte den dimension som vi behöver. De betydligt dyrare som finns på Mekonomens hemsida är helt slut, finns inte på deras centrallager och ska tydligen vara borttagna ur sortimentet.
Nu återstår tipsen under "Vintertillbehör" i tråden "Rabatter o förmånder o tips".
Sneglar åt företaget "NYVAB" som är inlagt av Fralle 2008-01-08. Tack för tipset!
Dessa snökedjor kostar 900 kr + moms per par och levereras fraktfritt.
V-backen :santa-3-icon:
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: SNÖKEDJOR TILL HUSBIL

Jula säljer till det facila priset av 199 kr/par. Antagligen samma leverantör
som Biltema. Håller väl kanske över en sluttande parkering!?
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: SNÖKEDJOR TILL HUSBIL

En viktig sak att tänka på????.
Köp inga billiga kedjor och kolla om dessa får pats,särskilt på en framhjulsdriven bil.
Om en kedja brister så kostar det en hel del,av de grejer som ryker med vid smällen,var försiktiga.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: SNÖKEDJOR TILL HUSBIL

Valde till slut att beställa snökedjor från NYVAB startsida
Företaget finns presenterat här i forummet under "Vintertillbehör" i tråden "Rabatter o förmånder o tips". Snökedjorna kostade 900 kr + moms och levererades fraktfritt.
Gjorde beställningen dagen före julafton och idag kl 07:30 ringde de på dörren. Det var Schenker som levererade kedjorna vid dörren. Toppenbra!
Snökedjorna verkar vara av mycket bra kvalitet och kan sättas på direkt utan att behöva flytta på husbilen. De ligger i en svart platslåda och väger 10 kg.
Nu väntar jag bara på fakturan.
V-backen :wink:
 
J

Jimbo

Guest
Sv: SNÖKEDJOR TILL HUSBIL

Fick samma problem själv nu efter bilbyte.....

Svårt att hitta kedjor till 215/75-16 som ligger i en vettig prisklass.....
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen