• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Slut på tunga lyft

Max&Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
Medlemskap
2024
För att komma åt det mycket praktiska stuvutrymmet under dubbelbädden inifrån så måste man lyfta, det kan vara rätt så tungt! På e-buy hittade jag en lösning, en 12V skruvlyft med rätt slaglängd och manöverkontroll med knappdosa. Nu tippar jag upp sängen med en knapptryckning. Nästa projekt blir att sänka ner och hissa upp dubbelbädden ovanför stolarna framme i bilen.
Latmansfasoner? Tja men mycket roligare! 1. Sänglyft.JPG 1. Sänglyft.JPG 3 Sänglyft.JPG
 

Bilagor

  • 2 Sänglyft.JPG
    2 Sänglyft.JPG
    962 KB · Visningar: 216

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
För att komma åt det mycket praktiska stuvutrymmet under dubbelbädden inifrån så måste man lyfta, det kan vara rätt så tungt! På e-buy hittade jag en lösning, en 12V skruvlyft med rätt slaglängd och manöverkontroll med knappdosa. Nu tippar jag upp sängen med en knapptryckning. Nästa projekt blir att sänka ner och hissa upp dubbelbädden ovanför stolarna framme i bilen.
Latmansfasoner? Tja men mycket roligare! Visa bilaga 180862 Visa bilaga 180862 Visa bilaga 180864

Tänk på att nu tar gångjärnen längst in mer "stryk" .... kanske du behöver förstärka dem... innan det börjar lossna.
 
Toppen