• Vill du prova på "Ett måste i varje husbil"? Klicka på "Husbilsplatser" i den blå menyraden.
    Våra demo-husbilsplatser finns i Göteborgs Norra Skärgård
    Mer information om programmet, klicka här.

Slut på tunga lyft

Max&Kerstin

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
För att komma åt det mycket praktiska stuvutrymmet under dubbelbädden inifrån så måste man lyfta, det kan vara rätt så tungt! På e-buy hittade jag en lösning, en 12V skruvlyft med rätt slaglängd och manöverkontroll med knappdosa. Nu tippar jag upp sängen med en knapptryckning. Nästa projekt blir att sänka ner och hissa upp dubbelbädden ovanför stolarna framme i bilen.
Latmansfasoner? Tja men mycket roligare! 1. Sänglyft.JPG 1. Sänglyft.JPG 3 Sänglyft.JPG

Bilagor

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
För att komma åt det mycket praktiska stuvutrymmet under dubbelbädden inifrån så måste man lyfta, det kan vara rätt så tungt! På e-buy hittade jag en lösning, en 12V skruvlyft med rätt slaglängd och manöverkontroll med knappdosa. Nu tippar jag upp sängen med en knapptryckning. Nästa projekt blir att sänka ner och hissa upp dubbelbädden ovanför stolarna framme i bilen.
Latmansfasoner? Tja men mycket roligare! Visa bilaga 180862 Visa bilaga 180862 Visa bilaga 180864
Tänk på att nu tar gångjärnen längst in mer "stryk" .... kanske du behöver förstärka dem... innan det börjar lossna.

Toppen