T.Rantzow
HBK Valberedning
Sv: Slick 50-behandling Motor.
Helt rätt Pär, man skall vara tveksam och fråga sig själv.
- Behövs dessa preparat i våra bilar.
Mitt svar är nej.
Argumentet för att köpa dessa produkter kan knappast vara att våra bilmotorer ofta skär ihop.
Det hör till dåtiden, såvida inte tillverkaren gjort konstruktionsfel, typ oil sludge och då hjälper inga medel i världen.
På vår firma används X-1R i hydraul-systemet på en 16 tons gaffeltruck för att hålla hydraul-oljan kall vid tunga lyft.
I trucken gör medlet alltså stor nytta.
Att hälla det i en modern bilmotor som håller 40-50.000 mil är utkastade pengar.
Personligen har jag det i min motor och växellåda, med det beror på X-1R finns tillgänglig i dunkar på jobbet. Olje-inblandningen är extremt liten, några få procent räcker.
Sammanfattningsvis kan man säga att X-1R är en typisk industriprodukt som den vanliga konsumenten inte har särskilt stor nytt av.
Torbjörn
Helt rätt Pär, man skall vara tveksam och fråga sig själv.
- Behövs dessa preparat i våra bilar.
Mitt svar är nej.
Argumentet för att köpa dessa produkter kan knappast vara att våra bilmotorer ofta skär ihop.
Det hör till dåtiden, såvida inte tillverkaren gjort konstruktionsfel, typ oil sludge och då hjälper inga medel i världen.
På vår firma används X-1R i hydraul-systemet på en 16 tons gaffeltruck för att hålla hydraul-oljan kall vid tunga lyft.
I trucken gör medlet alltså stor nytta.
Att hälla det i en modern bilmotor som håller 40-50.000 mil är utkastade pengar.
Personligen har jag det i min motor och växellåda, med det beror på X-1R finns tillgänglig i dunkar på jobbet. Olje-inblandningen är extremt liten, några få procent räcker.
Sammanfattningsvis kan man säga att X-1R är en typisk industriprodukt som den vanliga konsumenten inte har särskilt stor nytt av.
Torbjörn