• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skyroof Burstner mfl

F

F.d. 53608

Guest
Har en Burstner Nexxo 2013 med taklucka/fönster sk. "Skyroof". Rullgardin och myggnätet har gått väldigt trögt och nu har rullgardinen gått sönder :mad:

Det visade sig att ena glidskenan var bubblig/veck på = fabrikationsfel.

Får ingen ny kassett på garantin hos Burstner Sverige pga att det är en importbil :mad:

Skruvade bort ramen som satt fast med fyra skruvar.

Skruvade ner kassetten som är 100 cm bred och 71,5 cm hög och välvd ca 30 mm om man mäter på mitten. Färgen är grå och det finns en gul lapp där det står "0314 9918" .

Kan någon säga vem som tillverkar denna kassett ?

Kan någon säga vem som säljer denna ?

Burstner Sverige kan leverera den för 7000:- !!!!!!!!! djävligt dyrt tycker jag ... eller är det ett relevant pris ???

Tacksam för alla upplysningar :)

Senast redigerad av en moderator:
J

Jarn

Guest
Sv: Skyroof Burstner mfl

Är det en 2013 har du fabriksgaranti kvar.
Kontakta säljaren i Tyskland och hjälper inte detta kontakta fabriken direkt, så hjälper de dig med en ny.

F

F.d. 53608

Guest

Ansvariga för sin produkt och sina återförsäljare ???

Ska ta kontakt med:
Bürstner Service-Center
Elsässer Straße 80
D-77694 Kehl / Neumühl

Telephone: +49 7851 / 85 - 0

Directions to the service-center, D-Kehl (Neumühl)

F

F.d. 53012

Guest

Extadyrt när det är en importbil deras policy. Skulle köpa cykelställ var extrapåslag eftersom jag hade ett märke som dom inte saluförde. Dom är så fina så..............

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025

Det kanske är därför många drar sig för importbilar , när något går snett blir det problem .

F

F.d. 53608

Guest

Har nu tagit reda på att kassetten tillverkas av Dometic som OEM produkt
till Burstner. Reservdelsnummer = 1774824. Innerramen ingår också.

Kostar 7000:- i Sverige hos Burstner generalimportör. :mad:

Kostar 4300:- i Tyskland hos Burstner dealers and servicepartners. :)

För att få den på garantin ska det gå via den som har ursprungsgarantin
som är en hyrbilsfirma i Tyskland vilket för mig förefaller krångligt.

Svaret från Burstner :

"Burstner are quite happy to honour your warranty at any of our dealers or service centres worldwide.

However, as our dealers are not bound to us by contract we can only ask them to carry out work on vehicles they did not supply as a gesture of goodwill, we cannot insist.

Legally only your supplying dealer has an obligation to carry out warranty work."

F

F.d. 53608

Guest

Jag har nu tagit en tripp till Burstner service center i Kehl Tyskland 300 mil TOR.

De monterade kassetten gratis på garantin. Vi fick ett trevligt bemötande och fick stå på deras ställplats som var toppenfin :)

Jag är jättenöjd med servicen i Tyskland men inte med den svenska generalimportören. Det är en skam för Burstner ... om viljan fanns så finns det utrymme för goodwill.

"Burstner are quite happy to honour your warranty at any of our dealers or service centres worldwide.

However, as our dealers are not bound to us by contract we can only ask them to carry out work on vehicles they did not supply as a gesture of goodwill, we cannot insist.

Legally only your supplying dealer has an obligation to carry out warranty work."

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget

Toppen