• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skype

F

F.d. 25020

Guest
Sv: Skype

Inte alla tror jag många jag känner har inte Skype men du tycks ju veta:D
 
F

F.d. 25057

Guest
Sv: Skype

Jag har, mkt bra när frun pratar med sina släktingar i Kroatien , det är ju helt kostnadsfritt, Det är ju ett videosamtal på datorn, Bara att ladda ner Skype.
:yes:
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Skype

Kör med Skype, Viber och Facetime., Skype var tidigare den enda nu snart den minst använda av oss...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype

Jag använder ofta Tango numera eftersom den funkar mellan iOS och Android till skillnad från Facetime som bara kan användas i iOS-världen.

Tango funkar mot telefonboken på samma sätt som Viber men med video.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype

Tyvärr är det allt färre av mina Skypekontakter som är inloggade. Idag endast en.

Mina kontakter som har Facetime, Tango eller Viber är alltid inloggade när telefonen/plattan är påslagen. Dessutom dyker nya upp automatiskt i min telefonbok när de gått med.

Jappe skrev en gång att alla borde ansluta till Viber, jag tycker att alla dessutom borde ansluta till Tango. Det går att stänga av videokameran om man så vill!
 
H

hianders

Guest
Sv: Skype

Vi använder Skype dagligen, främst till att videoskypa med barnbarnen. Så roligt att följa deras utveckling!!

En gång skulle ju Lukas 5 år "pausa" mormor. Vad månne bliva av dagens små barn som redan är duktigare än mormor/farmor och morfar/farfar med datorer (läs Ipad).

Vi är alltid inloggade men glömmer ibland att ha högtalarna på så då hör man ju inte när det ringer.

fru hianders/Inger
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype

Med den nya appen Presence kan man vara ständigt i kontakt med både video och ljud.
Bra om man skall spionera på sin käresta eller om man vill se vad som händer på sin uppfart.
Kan ställas in med rörelsedetektor.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Skype

den nya versionen av skype med windows8 innebär att man alltid är anträffbar,,
så ni som har den gamla versionen kanske tror att man inte är anträffbar bara för att det inte #lyser# grönt,,

så skypen blir aktiv så fort man går ut på nätet,,
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype

den nya versionen av skype med windows8 innebär att man alltid är anträffbar,,
så ni som har den gamla versionen kanske tror att man inte är anträffbar bara för att det inte #lyser# grönt,,

så skypen blir aktiv så fort man går ut på nätet,,

Om du ringer telefonnummer med Skype kostar det pengar, med Facetime, Tango och Viber är det gratis så fort man är uppkopplad.
 
Toppen