• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skrivare till husbil(?)

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Farge blekkskrivere er billige i husholdnings format, de satser på at folk kjøper orginale blekkpatroner. Krymper de printeren til et mobilformat så koster den fort opp til 10 ganger mer.

For sporadisk bruk i bil ville jeg valgt en skriver hvor blekkpatronen inneholder skrivehodet, årsak til dette er at skriver en ikke regelmessig så tørker blekket i skriverhodet og det kan på andre ikke byttes uten at det koster som en ny skriver. Laser skrivere liker ikke å bli ristet.

En kompakt HP Deskjet var min reiseskriver, 3720 og 2620 seriene burde koste under 500 kr (8 modeller å velge mellom) mens HP 250 koster nesten 10 ganger så mye og er kun litt mindre - den inneholder ladbart batteri og lades fra 12V.
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
328
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Ja jag skrev menade samma i mitt inlägg 18 som Knut skriver här.
Redan inlägg 2 är inne på samma sak.
Alla extra små skrivare är på tok för dyra utan att ge något... mer än att de är mindre.
Hur ofta kommer skrivaren verkligen att användas ? ? Inte rimligt att betala 5000 6000 kronor? ?
Ja Hp är bäst med tanke på skrivarhuvudet men kolla upp priset på färgpatroner..... så därför säger jag enklare med en Canon då det oftare går att få tag i billiga färgpatroner...
Men men har man onödigt mycket pengar så kan man ju köpa vad som helst.
Minst plats tar ingen skrivare alls.
De väldigt små skrivarna är så klart utmärkta för den som reser t ex tåg och ska ha allt i en ryggsäck... men ni har ju trots allt en hel bil... gäller att hitta ett litet utrymme där en skrivare kan stå....bra att ha o nog kul att kunna göra en foto utskrift till någon när man är på långresa men inte kul att ha en skrivare som man knappt vill använda för att bläcket är för dyrt.
Ja ni har också fått ok råd om laser skrivare men då faller färg bort.... så nej? Kul att kunna skriva ut på fotopapper.
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Hej Ranko!!
Har haft denna i fem år i husbilen. HP Officejet 250. Fantastisk!! Det är både skrivare, kopiator & skanner. Liten å' lätt. Trådlös (Blåtand) & går även på batteri.
Jack43
 

Bilagor

  • hp-officejet-250-mobil-aio-printer.jpg
    hp-officejet-250-mobil-aio-printer.jpg
    15,2 KB · Visningar: 30

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Men det är väl bara en skanner?
Helt rätt!
Jag visste att det fanns en anledning till att den var så prisvärd!
Så går det när man inte läser ordentligt.

Förslaget är numer borttaget.


Kunde inte låta bli att kika lite till ;) Kanske kan denna vara något då?


//Jocke
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Tack! Många bra tips, men ju mer man läser desto osäkrare blir man. Kanske bäst att vänta tills vi är hemma och se skrivaren i verkligheten? Återkommer...
 

MogensPJ

FD HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Luleå
HBK-Nr
30782
Medlemskap
2022
Jag har gett upp med att köpa och använda bläckstråleskrivare. Använder den för lite så den torkar ihop.
Har en liten smidig äldre laserskrivare som jag skall ställa in i husbilen. Alltid redo att skriva ut och ingen risk att den torkar.
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Inga problem med att hitta en bra och billig bläckstråleskrivare, typ Canon.
Problemet är ju storleken, jag vet precis hur trångt det blir i en plåtis med alla ”bra att ha grejer” ;-)
 
Toppen