• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skrivare till husbil(?)

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Är man ”minimalist” och bor i en liten ”plåtis” med all elektronik som behövs för att ha fullgod kontakt med både HBK och resten av världen, då tycker jag att man ska ha en skrivare också! Träffade min gode Norske vän för några år sen i hans gamla Hymer då han plockade fram sin lilla skrivare och skrev ut det som behövdes... Blev riktigt imponerad! Aldrig att jag ska behöva EN SKRIVARE själv, tänkte jag, men nu sitter jag där!

Min fråga till HBK’s kunniga: hjälp oss med tips om skrivare som vi kan ha i vår lilla husbil. Svart/vitt är OK, A4 är idealet, 12V eller 230V fungerar vilket som!
 

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
565
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Är man ”minimalist” och bor i en liten ”plåtis” med all elektronik som behövs för att ha fullgod kontakt med både HBK och resten av världen, då tycker jag att man ska ha en skrivare också! Träffade min gode Norske vän för några år sen i hans gamla Hymer då han plockade fram sin lilla skrivare och skrev ut det som behövdes... Blev riktigt imponerad! Aldrig att jag ska behöva EN SKRIVARE själv, tänkte jag, men nu sitter jag där!

Min fråga till HBK’s kunniga: hjälp oss med tips om skrivare som vi kan ha i vår lilla husbil. Svart/vitt är OK, A4 är idealet, 12V eller 230V fungerar vilket som!
HP Deskjet 3733. 230V.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Lite ”för stort” att åka runt med. Vi behöver den inte så ofta så en ”mini” variant skulle sitta bättre!

1616427965096.png
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
| Artikelnummer 1258374 | BROR

Monokrom laserskrivare - Brother HL-1212W, WiFi, mobil utskrift , 99 E Mediamarkt.es , har själv en sådan hemma.​

 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Tack HBK-vänner, mycket att välja på. Efter att ha läst ALLT ovan, det ser ut som att ju mindre skrivaren är, desto dyrare blir det, MYCKET dyrare än deras fullvuxna kusiner. Det här blir definitivt en riktig utmaning för oss att hitta den “rätta” skrivaren, jakten på den ”perfekta” husbils-skrivaren fortsätter vidare...
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Edit: verkar ju bara vara en scanner :-(

Den här verkar ju vara i ett smidigt format och trådlös och uppladdningsbar:

68F28606-F4CA-46D1-B46B-6F687010F69C.jpeg
 
Senast ändrad:

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
328
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Hej M o R.
Ja helt onödigt dyrt! Om ni har möjlighet att köra på 220 volt så ska en helt ok skrivare inte behöva kosta jättemycket.
Frågor som också har betydelse är.
Varifrån ska ni skriva ut? Från en bärbar dator? Över usb? USB kabel.
Vilket operativsystem har datorn.
Bestämmer om det finns drivrutiner .
Jag rekommenderar Canon.
Varför. Det är lättast att hitta billiga färgpatroner. Bortse inte från kostnaden för färg! För hemmabruk är en liten vanlig färgskrivare bläckstråle mera användbar. ( Laser är bra men kanske mera om man skriver ut mycket.)
Så nypriser mellan 500 till 1000 max.
Ni kan hitta en helt ok beg för mindre o normalt funkar de. Men behövs ofta nya färgpatroner . Så kolla upp den kostnaden först.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Köpte en CanonPixma TR150 Med Batteri, för 14 dagar sedan. Hustrun kommer använda den när hon ibland skall jobba från husbilen. Vi har testat den här hemma både med el och batteri och hittills är vi nöjda.
Bredd 32.2 cm, Djup 18,5 cm, Höjd 6,6 cm, Vikt 2,1 kg, kostade c:a 3 200 kr
 
Toppen