F
F.d. 5322
Guest
Tycker det är lite kul att sitta och läsa vägmärken och skyltar, när jag/ vi är ute och kör. Man har inte stora krav, om man tycker detta är skoj
.
Har hittat några jag inte blir riktigt klok på! Kanske det finns kloka människor därute, som kan hjälpa mig - och det vet jag att det gör
Om inte, så hoppas jag att ni finner ett visst nöje i alla fall.
Hur tolkar man en sån här skylt?
Om man svänger vänster, så kommer man till Björnhult eller Gäddegölshult. Om man svänger höger, så kommer man till...

Nedanstående skylt kan man väl bara tolka som att:
Om man kör på vägen - alltså nyttjar vägen - så är det ok att köra in där.
Om man däremot inte använder vägen, så får man heller inte köra in på den.

Även i affären kan man ibland hitta upplysningar som kanske inte alltid är så genomtänkta. Hittade denna i vår lokal butik och vi tänkte genast att så gammalt bröd måste vi bara smaka!
88 år gammalt och fortfarande "mjukt och färskt".
Nu snackar vi konserveringsmedel, mina vänner!

Har hittat några jag inte blir riktigt klok på! Kanske det finns kloka människor därute, som kan hjälpa mig - och det vet jag att det gör
Om inte, så hoppas jag att ni finner ett visst nöje i alla fall.
Hur tolkar man en sån här skylt?
Om man svänger vänster, så kommer man till Björnhult eller Gäddegölshult. Om man svänger höger, så kommer man till...

Nedanstående skylt kan man väl bara tolka som att:
Om man kör på vägen - alltså nyttjar vägen - så är det ok att köra in där.
Om man däremot inte använder vägen, så får man heller inte köra in på den.

Även i affären kan man ibland hitta upplysningar som kanske inte alltid är så genomtänkta. Hittade denna i vår lokal butik och vi tänkte genast att så gammalt bröd måste vi bara smaka!
88 år gammalt och fortfarande "mjukt och färskt".
Nu snackar vi konserveringsmedel, mina vänner!