• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skoj & Blandat / Vägmärken

F

F.d. 5322

Guest
Tycker det är lite kul att sitta och läsa vägmärken och skyltar, när jag/ vi är ute och kör. Man har inte stora krav, om man tycker detta är skoj :D.
Har hittat några jag inte blir riktigt klok på! Kanske det finns kloka människor därute, som kan hjälpa mig - och det vet jag att det gör ;)
Om inte, så hoppas jag att ni finner ett visst nöje i alla fall. :D

Hur tolkar man en sån här skylt?
Om man svänger vänster, så kommer man till Björnhult eller Gäddegölshult. Om man svänger höger, så kommer man till...:confused: :D

Anonymt-mål.jpg

Nedanstående skylt kan man väl bara tolka som att:
Om man kör på vägen - alltså nyttjar vägen - så är det ok att köra in där.
Om man däremot inte använder vägen, så får man heller inte köra in på den. :confused::confused::D:D

Vägens-nyttjande.jpg

Även i affären kan man ibland hitta upplysningar som kanske inte alltid är så genomtänkta. Hittade denna i vår lokal butik och vi tänkte genast att så gammalt bröd måste vi bara smaka!
88 år gammalt och fortfarande "mjukt och färskt".
Nu snackar vi konserveringsmedel, mina vänner! :D:D

Konserveringsmedel.jpg
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: Skoj & Blandat

Tror att du kommer till Härlunda!?!
 

Ami

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2024
Sv: Skoj & Blandat

Eftersom jag varit rullstolsburen i nästan 4 år, tycker jag att handikappsskylten är jäkligt bra! Folk tänker inte ibland, det gäller även nyttjande av handikappstoaletter, det finns alltid någon som behöver den bättre. Brukar tala om för folk att det gäller funktionshinder, inte lättja eller ren dumhet.
:wub:Ami
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.569
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Skoj & Blandat

, det gäller även nyttjande av handikappstoaletter,
Håller med om allt..................Men du menar väl inte att folk skall stå i kö vid den vanliga toaletten så att handikapptoan alltid är ledig och enbart skall nyttjas av folk med funktionshinder. Jag ser det nog mera som skylten visar vilken toa som är handikappsanpassad för de som behöver en sådan.

Så tycker jag, och det går inte att ändra på. JANKRO.
 
T

Tobbejj

Guest
Sv: Skoj & Blandat

Så tycker jag, och det går inte att ändra på. JANKRO.

Det är väl klart att alla kan använda handikappstoaletterna, men om det är kö så får man lämna förtur om det kommer någon med funktionshinder. Och jag hoppas att du inte menar att dom funktionshindrade ska ställa sig i kö med dom som inte har behov av att använda h-toan /Tobbe
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.569
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Skoj & Blandat

Det är väl klart att alla kan använda handikappstoaletterna, men om det är kö så får man lämna förtur om det kommer någon med funktionshinder. Och jag hoppas att du inte menar att dom funktionshindrade ska ställa sig i kö med dom som inte har behov av att använda h-toan /Tobbe
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag menar natuligtvis att en outnyttjad handigkapptoa måste få användas av alla. Om den skall stå outnyttjad kanske 9,5tim. av 10 bara för att det kan komma en person med funktionshinder måste vara fel. Sedan vem skall gå först ingår väl i allmänt folkvett, som att erbjuda personer sin sittplats, hålla upp dörrar om behov finns m.m.
Sedan finns det ju tyvärr osynliga handikapp som magsjukdomar m.m. som kanske borde ge högprioriterat företräde i toakön men den biten är nog tyvärr svår att lösa.

M.v.h. JANKRO.
 
B

Boxer

Guest
Sv: Skoj & Blandat

En gammal bild från norra England.
 

Bilagor

  • Elderly people ps.jpg
    Elderly people ps.jpg
    632,4 KB · Visningar: 7

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.164
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Vägmärken

Jag har en bild på ett roligt vägmärke som jag vill visa och tänkte utmana andra medlemmar att skicka in sina roliga eller på annat sätt speciella trafikbilder, som jag tror att det finns ute i stugorna. Denna bild togs 2010 efter en mindre väg på Vikbolandet i Östergötland. Man kan se resterna av en körväg i undervegetationen, men det torde vara länge sedan.

Johan Kinneryd
 

Bilagor

  • Vägmärke.jpg
    Vägmärke.jpg
    1,1 MB · Visningar: 19

JoYLos

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2024
Sv: Skoj & Blandat / Vägmärken

Den här skylten såg jag i URI uppe i Kashmir/Indien.

"Licence to driven not to fly"

Kashmir (2).jpg
 
Toppen