• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skatteförslag

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Hejsan i höstrusket ! Läste i senaste Min Husbil i Sverige en artikel där det framkom att MP (Miljöpartiet) har lagt nån motion i riksdagen angående att beskatta HB:ar så till den milda grad att man befarar att det blir nådastöten för
Husbilarna :mad:
Har själv inte hittat detta förslag på nätet på MP:s hemsida eller andra ställen men det kanske finns vetskap om dessa ideer hos andra här i forumet !

Ha det bra i höststormarna önskar
Hasse & Ingegerd
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Skatteförslag

De vill säkert att folk skall åka på chartersemester istället med en massa utsläpp från flygtrafik. Men å andra sidan sker ju majoriteten av utsläppen utanför Sveriges gränser så det kanske inte är så viktigt.
Samma som när de tvingade fram den sk "pumplagen" som tvingade en massa mackar i obygden att lägga ner och som tvingade folk att köra 10-tals mil för att tanka.
Miljövänligt??
Tänkte inte på det!
Får de hållas så blir det väl lag på cykelsemester.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Skatteförslag

De kanske inte har läst på rejält om husbilar.
På engelska kallas de ju RV, Recreation Vehicle. Det borde väl vara lite förlåtande mot idén att få döda husbilar nästan totalt med flera vansinniga överdrivna beskattningar.
Men det är kanske rekreation att trampa iväg några mil från bostaden på cykel också :p: även om det inte blir så vidgade vyer av det.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Skatteförslag

God morgon ! Tack för svar, men frågan kvarstår, är det någon/några som känner till vad förslaget går ut på mera konkret, sen är jag liksom Ni som kommenterat ingen vän av MP men det är en annan femma !
Ha det bra i snöandet önskar :snow-icon:
Hasse & Ingegerd:
 
Toppen