• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sjöbeck

F

F.d. 55269

Guest
Hej alla glada och trevliga husbilsägare! För visst är det ett trevligt släkte som kanar runt på våra vägar. Min fru och jag är 68år unga och bor i Sjöbo i Skåne.Vi kör även runt med en 1400 kb motorcykel så vi har riktigt brått såsom alla pensionärer har, ( men Gud så kul vi har!!!) Vi har för övrigt precis kommit hem från Ivön, och genast vi kom in slog jag till datorn och till min glädje fick jag se att vi hade blivit medlemmar i H B K.
Till er alla lev väl och ha en JÄTTE bra sommar hälsar vi Sjöbeck:mcride:
 

Lars

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2024
Sv: Sjöbeck

Hej och välkomna i denna trevlga klubb . Synd ni har kört från Ivö för vi är på väg dit . Vi har mer gemensamt än husbilsåkning , kör även jag en MC , Kavasaki Vulkan
hälsningar Anne o Lars HBK 100
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Sjöbeck

Välkommen till klubben.

Vi har kört mc också men har nu lagt detta på hyllan. Har inte tid längre med detta.
Man kan ju undra hur man kunde hinna med allt när man jobbade, hälsar

Monica o Kurt i Götet.


:confused: ;) :D
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Sjöbeck

Hej! Kul att se att ni är 68 år unga, vi har vänner som är betydligt äldre och fortfarande unga, livet blir vad man gör det till (om man får ha hälsan i behåll). Efter att ha varit på några HBK träffar så kan vi bara konstatera att ni har blivit medlemmar i en ung, kul och rejäl klubb med en underbar kompisanda. Vi åker också hoj och har väl 12 st nu tror jag..:mcride: Kia och Göran
 

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: Sjöbeck

Hej! Vad roligt att ni också är med i husbilklubben.se Vi kommer från Klippan. Välkomna
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Sjöbeck

:D Hej och välkomna till Husbilsklubben.se.:D
:music-icon: Hoppas att ni ska trivas i och med gänget.:music-icon:

:) Ha de
 
F

F.d. 55269

Guest
Sv: Sjöbeck

ja det var verkligen synd,men möjligheten att vi träffas finns ju, och det skulle vara trevligt. vet ni om det finns dekaler att sätta på kärran
Ha det så bra Sjöbecks.
 
F

F.d. 55269

Guest
Sv: Sjöbeck

Hej och VARFÖR !!!! har ni lagt av med att nöta asfalt med mc n det som är så kul. Och så mycket folk man träffar. Sen å andra sidan kan det ju räcka med husbil, för tiden är knapp man hinner inte med ibland
Ha det så bra Sjöbecks.
 
F

F.d. 55269

Guest
Sv: Sjöbeck

Hej Kia o Göran.
Jo vi är friska och rörliga, och slänger gärna iväg en bugg til en bra rocklåt, och känner oss som 27 nja närmare som 26 år båda. Men vad kul att så många av er också kör knarr. är det äldre cyklar som du sammlar på eller har det bara blivit så?. För körde jag bara BSA men man kan väl ändra sig. Kanske vi möts ute i klorofyllen så vi kan "snacka motorcyklar"
Ha det så bra Sjöbecks.
 
F

F.d. 55269

Guest
Sv: Sjöbeck

Hej
Jo det är inte så långt till Klippan, ställer vi os på taknocken på huset så kan vi ju nästan se till Klippan. Och tack för hälsningen, vi känner oss redan nu välkommna i er klubb. Vi kanske syns ute på våra vägar, det ser vi fram emot
Ha det så bra! Sjöbecks.
 
F

F.d. 55269

Guest
Sv: Sjöbeck

Hej Kingen
Tack för det! jo det känns reda nu bra. Men det här med att känna igen medlemmarna på våra vägar utan dekal blir svårt tycker vi. Men herre Gud de andra husbilsägarna är även de glada och trevliga så vi "morrsar " även på dessa. Men som sagt det verkar till att vara en trevlig klubb. Vi kanske syns där ute!.
Ha det bra. Sjöbecks.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Sjöbeck

Den äldsta äe en Monark M400 från 1951. Den nyaste en Husaberg FEE400 från 1999. Sen finns det ett antal Suzukis mellan 1967 och 1985. Den minsta på 50cc och de största XN85 Turbo och GSX-R750. Gissa varför man inte har bråttom med husbilen *L*. Vi gillar oxå att dra av en bugg till en sjysst rock låt!
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Sjöbeck

Ja vi har ju lagt ner detta med mc.
Men jag kan berätta att vi körde BMW i många år och vi var medlemmar i BMW klubben och hade medlemsnr 21.
Detta var mycket roligt och höjdpunkten var när Vi 1991 besökte Fabriken i Berlin.

När vi åkte ner till Berlin så var vi 325 mc och fyllde hela bildäcket på Färjan till Tyskland. Vi hade alla väder som man kan tänka sig på detta klot. Det var REGN, SNÖ, Virvelstormar och allt väder som man kan tänka sig.

Så småningom så kom vi ner till Berlin och fick uppleva ett spektakel som inte går att berätta.
Det var HELT fantastiskt.

Senare, när vi kom hem till Sverige så monterade vi en SIDVAGN på våran mc och det måste jag säga att det var det roligaste som vi har gjort i vårat liv.

Vi sålde våran bil och körde MC med sidvagn i 7 mån. och det var en av dom lyckligaste ögonblicken som vi varit med om.

Senare så importerade min kompis en 750 cc från Kina och ville att jag skulle köpa denna.

Tyvärr så gick det inte att importera denna till Sverige så vi fick lägga ner detta.

Men om vi skulle leva om vårt liv skulle vi åka MC med Sidvagn som nr 1 och som nr 2 Husbil. Hls från Monica o KURT i ett regnigt Göteborg.

;) ;)
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Sjöbeck

Kurt!
jag har också ett ganska långt förflutet som sidvagnsåkare, köpte den första 1978 och sålde den sista 1993, åkte från början på en Moto Guzzi med en Squire sidvagn, den sista var en Guldvinge med Sivako sidvagn
var ni medlemmar i Svenska Sidvagnsklubben, SSK?
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Sjöbeck

Jajamensan .
Vi var medlemmar i båda klubbarna som fanns dåvid denna tiden.
En av våra bästa vänner är SidvagnHasse från Vinninga. Mera känd som MR Sidvagn.
Det var Han som introdeserade Sidvagnen i modern tid i Sverige.:mcride:
HLS 35.;)
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Sjöbeck

då har vi säkert setts o hörts någon gång, Hasse känner jag väl liksom Ove o Birgitta i Finspång
jag gjorde medlemstidningen Bulletinen i ungefär tio år, ni kanske var på Jumbo Run i Karlshamn i början på 90-talet?
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Sjöbeck

Tyvärr blev det aldrig av att åka på J. R.
I Finspång känner vi ingen men vi känner mr Sidvagn nr 2 Mr Stefan i Lidköping. " Han som kan allt om el i Bil o MC".

Nåväl jag har skickat ett mail till Er och hoppas att vi ses på någon träff där vi kan diskutera vidare med vårat favoritämne HLS från medlem nr 35 i Göteborg.

:mcride: ;) :D
 
F

F.d. 55269

Guest
Sv: Sjöbeck

Tack på förhand. Vi skall bära denna med stolthet
Ha det så bra. Sjöbecks.
 
F

F.d. 55269

Guest
Sv: Sjöbeck

Vi kör en Suzuki 1400 frön 1986 en riktig glidare med sidovagnsfäste men jag saknar sidovagnen, så har ni något tipps om var det finns en sådan i vilket skick som helst så hör av er. Jag har kört BSA med sidovagn för länge sedan men då sades det att det bara var tokiga danskar som körde med sidovagn. Men visst var det mysigt med sidovagn.
Det är nästan lika kul som att bugga vi har precis varit på en privat buggfest där det nästan bara spelades buggmusik, vi var så trötta att det tog tre dagar att hämta sig.
Hoppas vi möts i klorofyllen.
Sjöbecks.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen