• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Självscanning i butik

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Självscanning i butik

Om man räknar med en månadslön på 17000:- som är rimligt för ett kassabiträde så ser det ut så här:

Lön 187000 kr
Semesterlön 22440 kr
Arbetsgivaravgifter 65806 kr
Totalt lön och skatt 275246 kr
Genomsnittlig månadskostnad 22937 kr

Försäkringskostnad 8378 kr
Särskild löneskatt 314 kr
Totalt försäkringar och löneskatt 8692 kr
Genomsnittlig försäkringskostnad per månad 724 kr
Totala årligt uppskattade kostnader inkl försäkringar 283938 kr

Bennie
Uträkningen ovan är för en ren dagtidare utan tjänstepension. Så är vanligen inte fallet för anställda i handeln. Du får lägga till OB samt pensionskostnad men du landar ju inte på 700tkr utan snarare 350tkr om året.
Besparingen är dock större än så då man inte längre behöver en kassaterminal och den plats som denna trots allt tar. Här får du nog lägga till ytterligare en bra slant till det som sparas kanske 100tkr till per år. Någon % rabbat vid självscanning käns ju därför motiverat om inte hela vinsten skall gå till handlaren.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29911

Guest
Sv: Självscanning i butik

Har självskannat sedan det infördes och aldrig fått någon vara inlagd utav någon annan.! Brukar kolla skannern så att alla varor är med , om jag missat någon så går jag i den manuella kassan sedan jag skannat av och talar om att jag missat samt får den varan skannad.
Hälsningar med positivitet för Självskanning från HBK 5081.
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Självscanning i butik

Vi som har lite längre till mataffären tycker det är bra med självskanning. Man ser hur mycket man har handlat för och sen är det så praktiskt att kunna stoppa ner varor direkt i kylbägarana. En gång på 4,5 år har vi åkt på kontroll och det gick smärfritt. Jag har svårt att tänka mig gå med kundvagn till kassan, plocka upp alla varor och sen plocka ner i kylväskorna, nu blir det ju bara ett lyft och det blir in i bilen!
 
Toppen