Marianne & Ranko
HBK Medlem
Vi fick tips här på HBK för nå't år sen om att serva husbilen i Spanien vilket vi också gjorde, mest för att "testa" påståendet. Vår bil kräver en mindre "A" service och en något större "B" service ca vart annat år. Jag blev aldrig riktigt klok på arbetskostnaden när jag läste vår första "A" faktura från en märkesfirma här hemma. Samma service i Spanien, också en märkesverkstad, kostade mindre än hälften. Frågade den Spanska killen i receptionen (bl.a. Norsk talande), hur kan ni serva "så billigt", det kostar betydligt mer hemma och han svarade "tja, det är ikke så mye arbete, olja filter och kontroller". På "B" service svarade han, "där byter vi även allergifilter så det blir lite dyrare". Fick dessutom komplett redovisning med checklista på allt som gjordes, hur proffsigt som helst!
Jag stöttar gärna våra värkstäder och handlar gärna både varor och tjänster här hemma (har inte tänkt flytta till Spanien), även om det kostar lite mer, men om jag kan serva bilen i Spanien där resekostnaden (bränsle) + service tillsammans kostar mindre än här, då tvekar jag inte en sekund! Lite synd att det ska behöva vara så...
Bild: lån från nätet

Jag stöttar gärna våra värkstäder och handlar gärna både varor och tjänster här hemma (har inte tänkt flytta till Spanien), även om det kostar lite mer, men om jag kan serva bilen i Spanien där resekostnaden (bränsle) + service tillsammans kostar mindre än här, då tvekar jag inte en sekund! Lite synd att det ska behöva vara så...
Bild: lån från nätet