• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motor Service mätare Fiat Ducato

Lenken

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
16303
Medlemskap
2025
Hur är det med Serviceindikatorn på Fiat Ducato, räknar den ner till 0 eller upp till ett värde innan det kommer larm om service?

Lenken

Rickard R

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
34472
Medlemskap
2025
Det är lite mer komplicerat att återställa service indikatorn. Du behöver en bra OBD läsare (Se upp för billigt china skit) samt en app t. ex
Multiecuscan for iPhone/iPad som jag använder. Har du en bil från 2018 (tror jag det var) så behöver du också ett adapter set för att det ska fungera.
Se länk: Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars
Det är lite bök i början men det fungerar bra och du kan i princip återställa och kontrollera allt.
OBS! Det går inte bara att släcka lampan vid ett oljebyte. Fiat Ducato mäter oljekvaliteten och detta måste återställas. Detta görs med ovan app och OBD läsare.

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Det är lite mer komplicerat att återställa service indikatorn. Du behöver en bra OBD läsare (Se upp för billigt china skit) samt en app t. ex
Multiecuscan for iPhone/iPad som jag använder. Har du en bil från 2018 (tror jag det var) så behöver du också ett adapter set för att det ska fungera.
Se länk: Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars
Det är lite bök i början men det fungerar bra och du kan i princip återställa och kontrollera allt.
OBS! Det går inte bara att släcka lampan vid ett oljebyte. Fiat Ducato mäter oljekvaliteten och detta måste återställas. Detta görs med ovan app och OBD läsare.
Bara som ett förtydligande: Motorn har ingen sensor som analyserar oljan. Det som görs är en beräkning av hur oljan försämras, baserat på körsträcka och ett antal andra parametrar.

Toppen