hansolo
HBK Medlem
Vi köpte vår begagnade Carthago Chic C-Line I48-årsm 13, för övrigt en trevlig bil i somras av Bengt i Örkelljunga genom säljaren Alexander Svensson.
Vi bad dom montera en värmeväxlare till bilen då vi har tänkt att vintercampa.
Första felet jag hittade var att det inte fanns en navigator som det stod att det skulle finnas i specen. Jag mailade och fick som svar vi sänder en ny enhet och du får posta den gamla till oss. Vi bor i Bromma så vi passerar ju inte Örkelljunga varje dag precis.
Sedan kommer hösten och vintern närmar sig och jag tycker nog att värmen i bilen inte riktigt lever upp till vad man kan förvänta sig av ett Alde system. Efter jul kom kylan och en natt då det kröp ned på flera minusgrader fick vi helt enkelt gå in i huset där de andra bodde.
Började då undersöka felet och fann att det inte var någon cirkulation i systmet utan det var endast varmt i elementet närmast värmaren. Nu hade även cirkulationspumpen börjat låta illa. Jag lämnade in bilen till Caravan och Trailer Service i Upplands Väsby som bytte pump men det hjälpte inte....Då fick dom börja felsöka och tillsist hittades felet och det visade sig att då BIÖ monterade värmeväxlaren lyckades kröka en värmeslang vid två ställen så det totalt ströp flödet, inte undra på att det inte fungerade och man kan ju aldrig ha testat värmaren vid monteringen.
Notan gick på över 8000 kronor så jag skrev ett nytt mail till BIÖ med bifogad bild på felet. Fick snabbt svar att det här var inte acceptabelt från deras sida och att de var villiga att hjälpa till med att betala fakturan. Jag sände den till dom och deras beslut blev att kompensera för hela beloppet.
Vad säger ni om det?!
Jag är så imponerad av deras sätt att behandla mig på, mycket seriöst och förtroendeingivande och jag är osäker om många återförsäljare skulle ens fundera på att ställa upp som dom gjorde både med navigatorn och fakturan.
Kommer definitivt att köpa min nästa bil av dom trots avståndet.
Tack Bengt i Örkelljunga
/hansolo
Vi bad dom montera en värmeväxlare till bilen då vi har tänkt att vintercampa.
Första felet jag hittade var att det inte fanns en navigator som det stod att det skulle finnas i specen. Jag mailade och fick som svar vi sänder en ny enhet och du får posta den gamla till oss. Vi bor i Bromma så vi passerar ju inte Örkelljunga varje dag precis.
Sedan kommer hösten och vintern närmar sig och jag tycker nog att värmen i bilen inte riktigt lever upp till vad man kan förvänta sig av ett Alde system. Efter jul kom kylan och en natt då det kröp ned på flera minusgrader fick vi helt enkelt gå in i huset där de andra bodde.
Började då undersöka felet och fann att det inte var någon cirkulation i systmet utan det var endast varmt i elementet närmast värmaren. Nu hade även cirkulationspumpen börjat låta illa. Jag lämnade in bilen till Caravan och Trailer Service i Upplands Väsby som bytte pump men det hjälpte inte....Då fick dom börja felsöka och tillsist hittades felet och det visade sig att då BIÖ monterade värmeväxlaren lyckades kröka en värmeslang vid två ställen så det totalt ströp flödet, inte undra på att det inte fungerade och man kan ju aldrig ha testat värmaren vid monteringen.
Notan gick på över 8000 kronor så jag skrev ett nytt mail till BIÖ med bifogad bild på felet. Fick snabbt svar att det här var inte acceptabelt från deras sida och att de var villiga att hjälpa till med att betala fakturan. Jag sände den till dom och deras beslut blev att kompensera för hela beloppet.
Vad säger ni om det?!
Jag är så imponerad av deras sätt att behandla mig på, mycket seriöst och förtroendeingivande och jag är osäker om många återförsäljare skulle ens fundera på att ställa upp som dom gjorde både med navigatorn och fakturan.
Kommer definitivt att köpa min nästa bil av dom trots avståndet.
Tack Bengt i Örkelljunga
/hansolo