Sv: Seriös återförsäljare BIÖ
Det förvånar mig att Smålänningen blev illa bemött pga familjen, eftersom dom också säljer massor med husvagnar fortfarande och detta är fortfarande barnfamiljernas favorit. Troligen hade någon en dålig dag?!?
Så kan det säkert vara, men jag accepterar aldrig den typen av behandling. Har flera personer i bekantskapskretsen som råkade ut för samma sak när våra barn var mindre.
(Det är möjligt att jag är besvärlig kund, ett exempel är när jag hade beställt ny personbil och fick problem med att batteriet drogs ur på den gamla innan den byttes in. Sa till verkstan att de skulle kolla om det hade något att göra med elstolarna då de lagt av i samma veva. När jag hämtade bilen hade de lagt 2 fulla dagar på felsökning och felet låg i styrboxen till elstolarna. De debiterade 15 timmars felsökning utan att blinka. När jag frågade om det inte vore smart att börja felsöka stolarna när kunden påpekar sambandet, men de har minsann sitt felsökningsschema och jag skulle inte lägga mig i hur de jobbade. Säljaren kom fram och sa att min nya bil var på väg hem. Jag bad honom mer eller mindre stoppa upp bilen på något varmt ställe då jag inte handlar av ett företag som behandlar sina kunder på det viset. Säljaren var smart nog och löste problemet då han höll med om min teori. Tyvärr finns det folk som inte ska jobba med människor.)
Jag är inte ett dugg bitter på behandlingen hos BIÖ då jag pga den incidenten fick upp ögonen för tyska marknaden och därmed fick möjligheten att köpa betydligt nyare husbil i tyskland för samma pengar.
Som kuriosa utannonserades vår andra husbil hos BIÖ 4 år efter vi köpte den i Tyskland för drygt 100.000kr mer än vad vi gav för den. Nu vet jag inte vad de fick den såld för, men det kändes mindre seriöst.
Jag tror faktiskt jag ska köra inom med lite fika till BIÖ och tacka för behandlingen