• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Scan nytt sortiment

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Scan nytt sortiment

Jag vill bara säga att vi kanske gemensamt måste hjälpas åt att försöka hålla oss till ämnet, jag har själv syndat - jag vet. Men det kanske inte är så roligt för trådskaparen, om denne - i all välmening - vill komma med ett tips för oss husbilsåkare men sedan får sitt tips dissat.
Å andra sidan är det givetvis bra att det kommer fram fakta. Det kan ju faktiskt vara så att någon tipsar om en produkt som sedan visar sig vara farlig/olämplig. Det kan ju ha med elsäkerhet att göra till exempel. Tror att vi måste hjälpas åt med avvägningen av var gränsen går för att det kanske är bättre att starta en ny tråd i så fall. Lovisa gjorde det på ett snyggt sätt, hon bad webben att splitta tråden.

Samtidigt får även trådskaparen ha en viss förståelse för att det lätt kan spåra ur på ett sådant här forum. Det viktiga är dock att man inte tar det personligt som en del andra medlemmar har gjort, med konsekvensen att de sagt upp sitt medlemskap.
Ingen i den här tråden har ju så långt gjort några personangrepp, det handlar ju bara om den fysiska produkten.

Sen så spelar det egentligen ingen större roll när det gäller sådana här produkter med tvivelaktigt innehåll i kryddblandningen, om man konsumerar någon enstaka gång för bekvämlighetens skull. Det är vad man gör alla andra gånger i vardagen som spelar roll för hälsan och miljön.

/Ludde
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Scan nytt sortiment

Håller med dig Ludde.

Om jag tipsar om ett färdigmarienderat kött, räknar jag med att den som är intresserad läser och testar. Övriga som inte gillar ingredienserna kan läsa vidare. Det är det fina med tips. Var och en bestämmer själv vad man vill ta till sig. Man MÅSTE inte skicka in det där negativa inlägget om man ser ett tips som inte passar ens egna matvanor eller ställningstaganden :spinny:
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Scan nytt sortiment

Lovisa! Om du tycker det smakar bra då gör det förmodligen det, har haft nöjet ett flertal gånger att prova din mat och den går inte av för hackor.
Vad sägs om att vi tar och grillar några sådana bitar i början på maj i Borlängetrakten?
För mig passar dom perfekt smidigt och lite klabb, vem vet Bengan kanske dyker upp han också:D

Hade Lars
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Scan nytt sortiment

Ja det låter trevligt Lasse !! Haha Bengan dyker säkert upp och jag kan köpa entrecote redan nu för vakumförpackning gör att hållbarheten är lång :)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Scan nytt sortiment

Risken är ju stor att till slut vågar ingen tipsa om något alls, om olika tipsare råkar ut för lika vasst tyckande hela tiden, kanske dags att lugna ned oss (vissa) lite? :wink:

Kritisk granskning bör alltså vara tabu på detta forum i fortsättningen!?

Jappe
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Scan nytt sortiment

Knappast, men diskussioner kan föras på olika sätt, man behöver inte gå till full attack hela tiden. Man kan öppna ett eget ämne om det man vill diskutera, i stället för att skjuta tråden där man kom på sina egna funderingar, helt i sank?! Som någon skrivit, tänk en gång till innan du trycker på skicka!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Scan nytt sortiment

Just livsmedelsbranschen är ju verkligen "under luppen" idag och fler och fler börjar ifrågasätta manipuleringen av råvarorna. Maten är viktig och man bör kunna lita på leverantörerna. Det kommer nya larm hela tiden, senast i morse där tydligen mjölkens kvalitet har blivit undermålig på grund av förgiftat foder. Vissa djupfrysta bär börjar bli en följetong på nyheterna o.s.v. o.s.v.!

Jag tycker detta är viktigt och intressant att dryfta!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Scan nytt sortiment

Jappes inlägg engagerar på ett välgörande sätt, att inläggen inte alltid är husbilsrelaterade är kanske sant men hur många är det?
Han har antagligen klubbrekord i erhållna tack.

Den som inte vill läsa om gifter i livsmedelsbranschen kan väl söka sig till andra trådar.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Scan nytt sortiment

Eftersom tråden handlade om Nytt sortiment hos Scan, tycker jag snarare att den som vill diskutera gifter i mat samt olika slaktmetoder bör starta en tråd i det ämnet!
 
Toppen