Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av OxyG Camper, som är ett biologiskt sanitetsmedel,
Hälsningar Ingrid från Dalarna
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av OxyG Camper, som är ett biologiskt sanitetsmedel,
Hälsningar Ingrid från Dalarna
Men lukt utanförSkaffa en SOG-ventil. Sen kan ni använda vanligt papper mm. ingen lukt in i husbilen. Kemiska preparat (skit i dem). När ni tömt ,slå i en skvätt grön såpa. Vad många inte vet att dom kemiska medlen bryter ner " skiten". Det bildas gaser som bekant luktar. Ingen nedbrytning, ingen lukt. Dessutom "skit" utan kemikalier är miljövänligare. 12års erfarenhet.
Du har helt rätt Peter, därför är det mest lämpligt (tycker jag) att SOG:ens avluftning ska gå genom taket och inte genom kassettluckan och in till grannen. Byter man kolfilter regelbundet, det kanske fungerar även genom kassettluckan eller golvet, men tak tror jag är bästa alternativet, dessutom behövs inget kolfilter!Men lukt utanför
OxyG Är mig veterligt inget kemiskt preparat utan en bakterie som äter upp ämnena som luktar i både svart o gråvattentanken.Jag får en funderare. Många skriker sig hesa på att värna om miljön, sedan när det gäller dom själv går det bra att hälla i både det ena och det andra.
Håller med Marianne & Ranko
SOG, Och då får man tömma överallt. Många ställen iallafall Tyskland tillåter inte tömning med kemikalier.
All form av kemikalier i tankar svart eller grått bör förbjudas finns ingen anledning till dessa undermedel.