Sv: Samsung vs Iphone
Här kommer lite av mina erfarenheter.
Var med dom första som körde iPhone i Sverige, en import från USA innan den fanns på svenska marknaden. Som inbiten Mac-kille från den grafiska marknaden var man uppfödd med mac och det var ett måste att skaffa en iPhone. Började -84 med en mac SE 30 utan hårddisk. Varje morgon fick man ladda in operativsystemet via diskett, det var tider det.
När Samsungs Galaxy kom bytte jag till denna. Var väldigt förtjust i skärmen som faktiskt nog är den bästa skärmen i dagsläget. Upptäckte snabbt att många av apparna man laddade ner var rena skräpet, men det är ju inte telefonens fel. Tyvärr lirade den inte så bra med mac när det gällde synkning, det är kanske bättre idag.
När sen iPad kom blev det att gå tillbaka igen till iPhone. Detta helt beroende på synkningen. Detta fungerar idag helt klockrent mellan min dator, iPhone, iPad och sambons iPhone. Allt går via iCloud. Är ibland förvånad att det fungerar. Kan lägga in en händelse i kalendern, 10 sekunder senare dyker den upp i sambons telefon som jag delar kalender med, mycket imponerande och praktiskt.
Naturligtvis har jag även en PC, används bland annat för att köra klubbens bokföring i, tyvärr har inte mac mycket att komma med när det gäller administrativa program. Har då också upptäckt att det går väldigt kort tid i PC'n mellan uppdateringarna. Vet inte om det är ett inställnings förfarande men i macen kan jag välja om jag vill ha uppdateringen, men i PC'n bara gör den det.
Det blev ett lång inlägg, men det är äppleskrutten som gäller för mig.