• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Samsung vs Iphone

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025
Sv: Samsung vs Iphone

Ingen aning. Min går på WinXP och det är nån update applikation som propsar på nya versioner. Nåväl... bort ska det. Ev auto update är inte min bag. Vill ha koll på vad som trillar in på hårddisken :)

Sonen är i Thailand så han behöver inte itunes nu :D

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Lite ifrån ämnet men jag startade upp min netbook häromdagen, den hade vilat under 2-3 månader och det tog halva dagen för att uppdatera 36 Windowsfiler. Min iTunes uppdateras sällan.

F

F.d. 2692

Guest

Här kommer lite av mina erfarenheter.

Var med dom första som körde iPhone i Sverige, en import från USA innan den fanns på svenska marknaden. Som inbiten Mac-kille från den grafiska marknaden var man uppfödd med mac och det var ett måste att skaffa en iPhone. Började -84 med en mac SE 30 utan hårddisk. Varje morgon fick man ladda in operativsystemet via diskett, det var tider det.

När Samsungs Galaxy kom bytte jag till denna. Var väldigt förtjust i skärmen som faktiskt nog är den bästa skärmen i dagsläget. Upptäckte snabbt att många av apparna man laddade ner var rena skräpet, men det är ju inte telefonens fel. Tyvärr lirade den inte så bra med mac när det gällde synkning, det är kanske bättre idag.

När sen iPad kom blev det att gå tillbaka igen till iPhone. Detta helt beroende på synkningen. Detta fungerar idag helt klockrent mellan min dator, iPhone, iPad och sambons iPhone. Allt går via iCloud. Är ibland förvånad att det fungerar. Kan lägga in en händelse i kalendern, 10 sekunder senare dyker den upp i sambons telefon som jag delar kalender med, mycket imponerande och praktiskt.

Naturligtvis har jag även en PC, används bland annat för att köra klubbens bokföring i, tyvärr har inte mac mycket att komma med när det gäller administrativa program. Har då också upptäckt att det går väldigt kort tid i PC'n mellan uppdateringarna. Vet inte om det är ett inställnings förfarande men i macen kan jag välja om jag vill ha uppdateringen, men i PC'n bara gör den det.

Det blev ett lång inlägg, men det är äppleskrutten som gäller för mig.

G

GunDogs

Guest

JanneEkan.

Började -84 med en mac SE 30 utan hårddisk.

Bara en liten rättelse: 1984 kallades den Macintosh 128 k. SE:n kom flera år senare.

Min egen mac-historik är f.ö. väldigt snarlik din.

Mac128k.jpg

F

F.d. 2692

Guest

Stämmer, det var -84 som jag flyttade till Hönö och det gick nog något år innan jag fick min SE-30. Kommer däremot klart ihåg att man kunde köpa ett 4 mb minne för 4.000:- , 1000:-/megen. Vilken utveckling.

F

F.d. 58547

Guest

Om du hatar att sms:a bör du installera Hey Tell vilket är röstmeddelande. Finns till både Android och iPhone/iPad och går via Internet, gratis.
Kan alla lyssna på ett röstmeddelande eller måste man vara uppkopplad för att lyssna av?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025

Fantastiskt med dessa "smarta" telefoner, nu kan man höra röster i dem också!! ;)

Skämt åsido och åter till ämnet så är det väl tyvärr så att vilken pryl man än väljer kan man bara vara säker på en sak: att den är omodern inom kort.

C

CLarsson

Guest

Idag har jag fått min Samsung note inte testat än, men sonen visade mig en smart grej man skriver sms med penna så som man skriver på ett block slipper tangenterna. Bra för mig som hatar att sms,a. Tror de finns på både Samsung II och även iphone.
Bra för oss som inte är så fingerfärdiga./susanne

Jag köpte en Samsung Galaxy S2 i oktober förra året. Åkte till Teneriffa där använde jag mig av WiFi uppkoppling vilken är gratis på nästan varje restaurang. När jag hade varit på restaurangen en gång, så hade jag redan lösenordet i mobilen. När jag sedan gick förbi restaurangen, eller någon annan gång gick på andra sidan gatan, då hämtade den alla mejlen. En annan gång gick jag fort för att jag hade bråttom, men den laddade ner mejlen iallafall. Den är JÄTTESNABB. Sedan finns det många mer apps att ladda ner. T.ex med Iphone eller Nokia så är det mera begränsat med apps att ladda ner. Eftersom Iphone och Nokia har ett annat operativsystem. Samsung använder sig av Googles operativsystem.
Kort sagt snabbare och mera flexibilitet och mera apps med Samsung.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Sedan finns det många mer apps att ladda ner. T.ex med Iphone eller Nokia så är det mera begränsat med apps att ladda ner.

Ledsen att ta dig ur villfarelsen att det finns fler appar till Android.

Det finns betydligt fler till iPhone/iPad och de lanseras i regel flera månader tidigare. Det är två av skälen till Apples framgångssaga.

Toppen