F
F.d. 58601
Guest
Husbil Saab?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Finns inga sånaHusbil Saab?
Jodå,SAAB 92H, en klassikerFinns inga såna![]()
Fast det var inte SAAB som har byggt den ..det var väl hemmabygge
Och Saabo Saabo – WikipediaVi får väl be om ursäkt för att tråden har glidit aningen bort från kamdrivning med kedja som låter lite illa.
Men SAAB har ju även haft en annan klassiker i campingsammanhang som är svår att glömma när man har väl har sett ett exemplar.
Nämligen TOPPOLA.........
Visa bilaga 204484
M.v.h. JANKRO.
Gör Fiat husbilar?
Hör väll ihop lite granna... eller...Du får väl öppna en tråd om ämnet/frågan.
Denna tråd handlar om Saab husbilar.![]()
Mina föräldrar hade en Saab 95 från 1967 med en Saabo hängandes bakom. Med den tog vi oss bla till Venedig, två vuxna och två halvstora barn. Golvyta existerade knapp när alla sängar var bäddade och 95:an var väl ingen höjdare som dragbil över alperna, men vad gjorde detOch Saabo Saabo – Wikipedia
Ber också om ursäkt för kapningen...
tvåtaktarn fanns kvar som alternativ både 1967 o 1968Fast tvåtaktarna blev nog mest ombyggda till V4-motorn och såldes som årsmodell 66B. En liten detalj som imponerade på mig var den koniska pinne som låste fast knuten från växelspaken till lådans axel. Den hade gånga i båda ändar. man låste pinnen med en mutter på ena sidan och när pinnen skulle dän flyttade man muttern till andra sidan och drog loss. Service-vänligt var ordet.