• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkringar går

Martin Herman

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Kungsbacka
Hej!

har en plåtis som nyligen är ombyggd och som jag precis köpt. När jag sätter på vattenpumpen (genom kranen som fungerar som strömbrytare) så går säkringen (7,5) på momangen. Och igen, och igen. Här finns så mycket kompetens; var skulle du börjat leta efter fel eller är det inlämning på husbilsverkstad som gäller?

Stort tack på förhand!
 

Martin Herman

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Kungsbacka
Tack alla!
Hej. Jag har 2 st. dränkpumpar i sommarstugan på ön, på våren när vi kommer ut första gången kollar jag att hjulhuset går lätt, det händer att det helt har kärvat ihop, har fått byta pump några gånger sen 1992, nu är det måhända inte lika lätt att komma åt din pump? men det är sannolikt kärvande pumphjul som är problemet.
mvh Rolf.
Tack! Ja, jag har haft den demonterad men får medge att jag inte lyckades öppna den, det var väldigt svårt att se hur höljet skulle lossna. Jag tror det är ny pump som gäller... Några tips på en bra pump som inte alls behöver vara högprestanda eller snabb osv? Alltså hellre Volvo 740 än Lexus
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Om du vill ha hjälp kontakta mig så hjälper jag dig, bor i Onsala.
Åke Ström
Tråden avslutas. Det var vatten i ledningen som frusit så att pump rotorn satt fast därför gick säkringen, inget fel på det elektriska. Vatten anslutningarna under kranen läcker lite kan vara frostsprängning eller att anslutningarna tryckts ut av vatten som frusit.
 
Toppen