• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkerhetsskåp i husbilen

roslagen

FD HBK Medlem
Inlägg
74
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
1232
Medlemskap
2023
Hur har ni löst problemet med pass, datorer m.m då det är svårt att låsa in saker i husbilen?
 
F

F.d. 1619

Guest
Sv: Säkerhetsskåp i husbilen

Oj, just det tänkte inte på att det kanske inte är det som de flesta söker, vi åker runt i en lite större modell av husbil på 12 ton så då är inte 195kg ett så stort problem för något annat än ryggen,

Här är en bild på skönheten när vi va i antibe,
http://cribba.se/grosseblogg/wp-content/uploads/2009/07/img_0525.JPG
:)

Den kanske inte ser så ut, men den e rätt påkostad :)

Det fanns andra skåp på sidan ,på typ 15 - 50kr under säkerhetsskåp kanske lite bättre dimensionerat för de som har en husbil som går i mer än 80km i timmen i nerförsbacke :)
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Säkerhetsskåp i husbilen

Har satt ett litet säkerhetsskåp i utrymmet under soffan vid matbordet, ..................

Samma princip jag har ett litet dolt kassaskåp , nyckellåst. 999 av 1000 inbrott i bilar är som sägs ovan gjort av skruvmejseltjuvar , de kan inte bryta upp ett kassaskåp.Det är också bra att veta var grejorna finns , vissa saker ligger hela semestern i kassaskåpet.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Säkerhetsskåp i husbilen

Kjell & Co har ett lågt brett skåp som verkar kunna passa laptopen - 799 kr. Ska kolla på det - skulle gå in under ena soffan i dinetten.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Säkerhetsskåp i husbilen

Det smartaste är kanske att placera ett tomt litet billigt kassaskåp som är lätt att upptäcka och lätt att ta med sig utan att göra åverkan. Tjuven tror sig ha gjort ett kap och försvinner snabbt med bytet.

Kanske bäst att lämna dörren öppen också så slipper man åverkan på fönstren.
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Säkerhetsskåp i husbilen

Det smartaste är kanske att placera ett tomt litet billigt kassaskåp som är lätt att upptäcka och lätt att ta med sig utan att göra åverkan. Tjuven tror sig ha gjort ett kap och försvinner snabbt med bytet.
.
Första gången jag åkte till London, hade jag preparerat en plånbok med en råttfälla. Jag bar den öppet i bakfickan hela tiden, men det var ingen som försökte stjäla den......
Calle
 
F

F.d. 1619

Guest
Sv: Säkerhetsskåp i husbilen

Haha, att köra råttfälla med plånbok måste vara det nya, synd att svensk lag antagligen skulle sett det som en brottsprovokation och man hade väl själv åkt dit för misshandel ^^

Hittade en bra sida med oberoende information om Säkerhetsskåp, där kan man läsa lite om klasserna å sånt.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Säkerhetsskåp i husbilen

Jag köpte ett på Biltema för ca 200 med nyckel, kodlås kan strula när batteriet tar slut. Min bil är en HOBBY 750 - 2005 under soffan med säkerhetsbälten är det en lucka och i det facket finns det en lucka till ..... så att jag kom ner i "undergolvet" Skåpet fick precis plats så jag satte fast skåpet med dubbelhäftande tejp. det sitter som berget, stort nog för en liten laptop navigatorn och ett par kamror samt pass och plånbok och nycklarna och ......... Nyckel gömde jag i bilen ........ så nu hoppas jag att jag inte får minnesförlust:swoon:
Peter
 
Toppen