• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

RVS

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
Men det finns väl ingen här som använder biltemaolja och kommer säkert inte köpa denna fattigmans rvs.
Finns väl Biltemaförnekare här på forumet.
Och många öppnar väl inte motorhuven alls bara lämnar in bilen på service.




RVS Technology® in Wind Turbine Gearbox in Denmark, 2011 (Brand & type: Vestas W44, 600 kW)​




vindkraft






Before applying the RVS, on 3.10.2011, we changed the oil and oil filter and on 4.10. 2011, I recorded a noise measurement at the basement of the tower at wind speed of 9.5 to 9.8 m / sec. The reading of the noise meter was 97.2 dB.
The amount of oil in the gearbox is 125 liters. I stopped the mill and filled in 125ml of RVS gel diluted in one liter of oil into the gearbox. The mill was re-started and operated normally until 30.11.2011, when the wind speed was again on comparable level to the measurement taken on 4.10.2011. I took a new noise measurement at the basement of the tower at a wind speed of 9.8 to 10.1 m / sec. The noise meter gave a reading 85.3 dB. I repeated it a few times to be totally sure. The conclusion is that there is no doubt about that RVS has a very positive effect to the noise and I will add RVS at each oil change.
Läs här: RVS Technology® in Wind Turbine Gearbox in Denmark, 2011
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Finns väl Biltemaförnekare här på forumet.
Och många öppnar väl inte motorhuven alls bara lämnar in bilen på service.
På vilket sätt är det ett bevis, att en del inte gör servicen själva, av t.ex garantiskäl?
En del handlar på BT, en del inte, hyr blir det ett bevis?
 
Senast ändrad:

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024

Hittade en kul text på nätet, som passar in på många av oss :)



Hur envis kan en gubbe bli?​


Här fattas ståndpunkt.....och inget mer.
-Inte vet jag. Var dag möter man en ännu envetnare gubbe som överträffar den man mötte dagen före.
Men några som ligger bra till är tre gamla bröder som jag träffade när jag var liten. Under ett par somrar hyrde vi en stuga. Nyckeln till stugan hämtade man hos "bröderna Ohlssom" allmänt kända som "trägubbarna".

De bodde i ett torp och var så stockkonservativa att de inte ens dragit in el i huset trots att ledningen gick utanför huset sen 50 år tillbaka. Vatten hämtade de i brunnen som alltid. Konfirmationskostymerna gick de i jämt. Både i ladugården och i kyrkan på söndagarna. Då hjälpligt avborstade.
Nymodigheter var roten till allt ont. En västgötsk variant på Amishfolket.
De såg verkligen ut som trägubbar av Döderhultaren. Stela utanpå och ännu stelare inuti.
Tänker ofta på dem, när jag möter "envisa gubbar" i livet. Gubbar som "fattat ståndpunkt" minsann. Och sen fattar de inget mer - precis som trägubbarna.
Hur väl någon än argumentarar och att de själva vet att de har så in i hoppsan fel så ger de sig inte. Ståndaktiga som tennsoldater framhärdar de till sista andetaget.
Nu tror väl alla att jag pratar om mossiga stofiler över 90? Nej då -En del "trägubbar" är inte mer än fyra fem år gamla :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen