• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rund taklucka

zakke

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
7768
Medlemskap
2024
Vagnskada, i mitt fall 5000 sek. Förutsätter att skadehandläggaren är med på noterna. Inga åldersavdrag. Forsbergs har beställt, men lev.datum är skrivet i stjärnorna.
Har ni kollat båtbranchen, finns runda men vet ej om storlekarna passar.
Båtgrejjor håller hög klass.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Vagnskada, i mitt fall 5000 sek. Förutsätter att skadehandläggaren är med på noterna. Inga åldersavdrag. Forsbergs har beställt, men lev.datum är skrivet i stjärnorna.

Förstår jag rätt, förut var det för dyrt på skroten och nu är du beredd att betala en självrisk på 5000, och möjligen ett åldersavdrag?
 

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Förstår jag rätt, förut var det för dyrt på skroten och nu är du beredd att betala en självrisk på 5000, och möjligen ett åldersavdrag?
Nej, du har inte förstått rätt. Priset på en skrot är, generellt, för högt i förhållande till nypris. Därför har jag handlat på annan marknad sedan början på 80-talet. Vad en lucka skulle kosta på skroten har jag ingen aning om. Jag skulle bara ha den som mall. Nu är problemet löst.
 

RoyoBritt

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Habo
HBK-Nr
15458
Medlemskap
2025
Vagnskada, i mitt fall 5000 sek. Förutsätter att skadehandläggaren är med på noterna. Inga åldersavdrag. Forsbergs har beställt, men lev.datum är skrivet i stjärnor

Nej, du har inte förstått rätt. Priset på en skrot är, generellt, för högt i förhållande till nypris. Därför har jag handlat på annan marknad sedan början på 80-talet. Vad en lucka skulle kosta på skroten har jag ingen aning om. Jag skulle bara ha den som mall. Nu är problemet löst.
Vi hoppas att det kan gå som en komplettering till en annan skadeförsäkring som hände för ett tag sedan då vi råkade ut för en tromb som slet sönder vår markis och skickade upp förtältet på taket som troligen även slog sönder fönstret. Det är inget åldersavdrag.
 

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Vi hoppas att det kan gå som en komplettering till en annan skadeförsäkring som hände för ett tag sedan då vi råkade ut för en tromb som slet sönder vår markis och skickade upp förtältet på taket som troligen även slog sönder fönstret. Det är inget åldersavdrag.
I mitt fall går det på vagnskada. Själv o inget avdrag. Har redan pratat med bolaget. Skall besiktigas och fotas av auktoriserad verkstad. Det har jag på orten.
Jag har gjort en temporär lösning, tills rätt lucka finns att tillgå. Om det blir nödvändigt, köper jag en utan inblandning.
Kära vänner, nu lämnar jag tråden.
 

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Kan väl iofs informera, att luckor är på ingång till Forsbergs. Vad det betyder i praktiken vet jag inte.
 

RoyoBritt

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Habo
HBK-Nr
15458
Medlemskap
2025
I mitt fall går det på vagnskada. Själv o inget avdrag. Har redan pratat med bolaget. Skall besiktigas och fotas av auktoriserad verkstad. Det har jag på orten.
Jag har gjort en temporär lösning, tills rätt lucka finns att tillgå. Om det blir nödvändigt, köper jag en utan inblandning.
Kära vänner, nu lämnar jag tråden.
Skadan är besiktigad och fotograferad av auktoriserad verkstad, kontakt taget med försäkringsbolaget som sa att vi skulle ge skadeförsäkringsnumret på den gamla skadan
till verkstaden så nu sköter de detta sinsemellan. Nu väntar vi bara på ny lucka som är beställd men hur lång tid det tar står skrivet i stjärnorna. Verkstaden har lagat det temporärt så just nu är det tätt.
 
Toppen