Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har haft motsvarande i båten i flera år. Fungerar klockrent med automatiskt byte mellan wi-fi (när det finns tillgängligt) och 4g. Ska installera en i husbilen också.Funderar på att köpa en Teltonika RUT240, verkar perfekt i husbil!
Någon som har?
Teltonika RUT240 Industrial LTE Wireless Router | Dustin.se
Inget!Vad blir bättre eller sämre med en router jämfört med att dela från en platta eller telefon?
Varför antennutgångar?Jag köpte en Huawei B525 Huawei B525 4G-router i somras.
Ingen dongel att krångla med, bara att sätta i sim-kort.
Dubbla antennutgångar som går lätt att ansluta till något externtcom man vill.
Funkar perfekt på fast 12v i bilen...
Varför antennutgångar?
Måste vara bättre att ha ingångar om man vill ansluta en extra antenn
Om man är två i husbilen (eller flera) och den som delar ut Internet går iväg.... en router går inte iväg!Vad blir bättre eller sämre med en router jämfört med att dela från en platta eller telefon?
Fast då brukar väl båda ha en mobil som förstås har internetuppkoppling och som går att surfa på upp till 30 GB per månad i EU/EES. Så frågan är om man tjänar på att ha en egen uppkoppling för routern? Bekvämare kanske det kan vara men går det liks snabbt, någon skrev att routern slöar ner uppkopplingen, stämmer det? Blir det lättare att nå en uppkoppling med router ?Om man är två i husbilen (eller flera) och den som delar ut Internet går iväg.... en router går inte iväg!
Det kan ju vara så att man har plattor som saknar simkortsplats. Då fungerar en router bättre än att dela från telefon.Vad skall man med en router till numera, kör direkt på mobilen eller plattan!