• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Router?

F

Fd.16159

Guest
Använder en Netgear 790S. Går på eget batteri och även usb-laddning. Har två ingångar för extern antenn. Kan även nyttjas med i en så kallad "smart cradle" som gör den den till en stationär router. Man får både portabel och stationär i ett. Inte billig men den fungerar.
- AirCard 790S Mobile Hotspot
Blir högst troligt en ny Netgear när denna har gjort sitt. Helt problemfri.

Bosse
 

Qhrille

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
UpplandsVäsby
HBK-Nr
25450
Medlemskap
2021
Sedan i våras så kör jag med Netgear M1. Har fungerat utmärkt både i Sverige och Europa. Jag använder dessutom den dagligen på jobbet. Inbyggt batteri och uttag för externa antenner. Rekommenderas..

Webhallen.com
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag använder en fast router med bra antenner, bättre mottagning samt inga problem med uppkoppling av flera enheter, har även Ipad med Simkort som används för internetdelning ibland, men stationär router är enklast alltid påslagen kopplar upp till alla enheter direkt.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Om man är två i husbilen (eller flera) och den som delar ut Internet går iväg.... en router går inte iväg!
Fast då brukar väl båda ha en mobil som förstås har internetuppkoppling och som går att surfa på upp till 30 GB per månad i EU/EES. Så frågan är om man tjänar på att ha en egen uppkoppling för routern? Bekvämare kanske det kan vara men går det liks snabbt, någon skrev att routern slöar ner uppkopplingen, stämmer det? Blir det lättare att nå en uppkoppling med router ?
 
Toppen