F
F.d. 55451
Guest
Sv: Router förslag
Wi-Fi räckvidden med ca 1,6 km (1 mile) vid perfekta förhållanden. - på toppen av en båt mast utan miljöhinder - min kommentar.
Tjaee'- jag inte skriker hurra
Denna antenn är utformad för sidomontage med ett väsentligt del ovanför husbilens tak.
Har bara 8 dbi.
5 m USB-kabel - som går mycket förlorat i signal-och matningsspänning.
En motsvarande typ betydligt lägre pris, med 8 dbi kan monteras i taglugens kant och sålunda mindre synlig, och kan luta åt sidan vid låg passage under en bro eller gren.
T.ex.
TL-WN722N - Welcome to TP-LINK
+ TL-ANT2408CL - Welcome to TP-LINK
eller TL-ANT2408C - Welcome to TP-LINK
Denna typ, det finns många.
Det finns ett knäledsförband så att endast den vattenavvisande komponenten utanför husbilen.
Sålunda har jag gjort med mina antenner.
Men en traditionell router, som hemma, med 2 antenner på taket, ger mycket bättre resultat.
-------------------------
Om du verkligen vill ha tuffa fall till 56 km
TL-WA7210N - Welcome to TP-LINK
+
TL-ANT2424B - Welcome to TP-LINK

BredoMobil!
Vad säger du om det här modemet: DIGITAL YACHT WL60 Wi-Fi BOOSTER? Är det någonting som man skulle kunna få bättre mottagning även i HB världen?
Tillverkaren skriver:
"WL60 är en allt-i-ett system med ett inbyggt 300 mW modem och en antenn med hög förstärkning (8dBm). Ansluts via en 5 meter lång USB-kabel. Antennen är 60 cm och ökar normalt Wi-Fi räckvidden med ca 1,6 km (1 mile) vid perfekta förhållanden. Designad för snabb och enkel installation med hjälp av sugkoppar som kan fästas på ett skott Kopplas direkt till din PC/Mac via USB. Spänningsmatning via USB."
Visa bilaga 87547
... eller finns det bättre mottagare än denna?
Wi-Fi räckvidden med ca 1,6 km (1 mile) vid perfekta förhållanden. - på toppen av en båt mast utan miljöhinder - min kommentar.
Tjaee'- jag inte skriker hurra
Denna antenn är utformad för sidomontage med ett väsentligt del ovanför husbilens tak.
Har bara 8 dbi.
5 m USB-kabel - som går mycket förlorat i signal-och matningsspänning.
En motsvarande typ betydligt lägre pris, med 8 dbi kan monteras i taglugens kant och sålunda mindre synlig, och kan luta åt sidan vid låg passage under en bro eller gren.
T.ex.
TL-WN722N - Welcome to TP-LINK
+ TL-ANT2408CL - Welcome to TP-LINK
eller TL-ANT2408C - Welcome to TP-LINK
Denna typ, det finns många.
Det finns ett knäledsförband så att endast den vattenavvisande komponenten utanför husbilen.
Sålunda har jag gjort med mina antenner.
Men en traditionell router, som hemma, med 2 antenner på taket, ger mycket bättre resultat.
-------------------------
Om du verkligen vill ha tuffa fall till 56 km
TL-WA7210N - Welcome to TP-LINK
+
TL-ANT2424B - Welcome to TP-LINK

Senast redigerad av en moderator: