Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har en 5 ton med robbotväxellåda första året läckte kopplingsylindern fick olja på lamellerna fick byta cylindrar, koppling ,lammeler svänghjul i spanien det var inte roligt försäkringen tog det 2000 självrisk andra året krånglade 3ans växel fick byta hela lådan 5000 i självrisk nu hoppas jag på att det inte händer något merHur ofta krånglar fiats robotlåda,och vad är det som krånglar?Någon som vet av detta stora gäng med så stor erfarenhet.Väntar på svar,
Fick du ”olja” på lamellskivan gissar jag att det var slavcylindern som byttes. Den är densamma oavsett man har växlingsrobot eller inte.Har en 5 ton med robbotväxellåda första året läckte kopplingsylindern fick olja på lamellerna fick byta cylindrar, koppling ,lammeler svänghjul i spanien det var inte roligt försäkringen tog det 2000 självrisk andra året krånglade 3ans växel fick byta hela lådan 5000 i självrisk nu hoppas jag på att det inte händer något mer
Att man inte kan finlira med Fiat's robotlåda tycker jag är en brist, TS frågade ju om problem med robotlådan.Fungerar helt perfekt, dock måste man förstå vad man har och inte ”fega” när man ska upp på kloss etc.